Луцький автозавод визнали банкрутом
«Автомобільна компанія «Богдан-Моторс» Автоскладальний завод №1, що в Луцьку, визнали банкрутом.
Про це ідеться в сюжеті ТРК «Аверс», передають Волинські новини.
У жовтні 2022 року за заявою приватного акціонерного товариства «Автомобільна компанія «Богдан-Моторс», яке, до речі, теж у стадії банкрутства, порушили справу про банкрутство Луцького автозаводу.
Цікаво, що всі кредитори прямо чи опосередковано належать або Петру Порошенку, або його бізнес-партнерам, як-от Олегу Гладковському. Наприклад, автомобільна компанія «Богдан-Моторс» із сумою вимог у понад 304 мільйони гривень, автогосподарство «Богдан» – 1,2 мільярда гривень, «Саверін Інвестментс ЛТД» – 2,6 мільярда гривень, АТ «Міжнародний інвестиційний банк» – 264 мільйони гривень.
Можливо, банкрутство визнали би раніше, а гроші пішли би на дружні підприємства, якби не заминка через ще одного кредитора – це державний «Укрексімбанк» із 1,4 мільярда гривень вимог. Саме останніх вимог завод не визнавав. Своєю чергою банк був проти вимог кредитора «Саверін Інвестментс ЛТД». Мовляв, суми, який виставили заводу, документально не підтверджені.
«Зазначені документи не свідчать про наявність будь-яких зобов’язань боржника перед компанією «Саверін Інвестментс ЛТД». Усі інші документи, які додані до заяви «Саверін Інвестментс ЛТД», стосуються наявності боргових зобов’язань АТ АК «Богдан-Моторс» перед компанією і жодним чином не свідчить про наявність будь-яких зобов’язань ДП «Автоскладальний завод №1» АТ АК «Богдан-Моторс», – вказано в матеріалах справи.
Через це справа неодноразово застрягала в апеляції, а згодом наче навмисно затягувалася – з ініціативи заводу. Тим часом у справі з’явилася нова дійова особа – «СКД-Промоушн». Це молода компанія з Черкас, створена в серпні 2023 року. Вона стала правонаступником грошових вимог Міжнародного інвестиційного банку до заводу, не забезпечених заставою. У засновниках – «Альтарес Фінанс» та Юрій Костробій. Цікаво, що з 2014 до 2016 року Юрій Костробій був членом Наглядової ради «Укрексімбанку».
Саме в ці часи цей державний банк ЗМІ називали годівничкою для автокорпорації «Богдан», а тодішнього його очільника Олександра Гриценка – банкіром Порошенка. Саме тоді автокорпорація брала шалені кредити, а банк надавав їй чудові умови реструктуризації боргів.
Тепер усе змінилося – від президента до очільника банку. Що робити заводу в таких умовах, якщо повернути понад мільярд гривень банку – не варіант? Звісно, стати банкрутом.
Цікаво, що в заводу є борги й перед тролейбусним депо з Харкова на понад 50 мільйонів гривень.
«Дочірнє підприємство «Автоскладальний завод №1» публічного акціонерного товариства «Богдан-Моторс» визнати банкрутом. Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців», – оголосив суддя Господарського суду Волинської області Ігор Гарбар.
Майно заводу продадуть на аукціоні, а виручені кошти роздадуть кредиторам у порядку черговості та пропорційно сумі вимог. Вимоги, які незадоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Читайте також:
- На Волині з аукціону продають майно скандального будкомбінату
- Розбирають по цеглинах: чому держпідприємство на Волині обростає боргами
- «Хочуть зробити банкрутом», – директор фірми на Волині, підшипники якої продавали в Росію