Розбираємося в жіночих парфюмах: основні різновиди та особливості класифікації
Для жінок парфюм – один з найбільш важливих елементів в повсякденних образах. Зазвичай у дівчат в колекції є по кілька ароматів, різних за композицією. І, певно, кожна помічала, що якийсь тримається довше і відчутний на одязі навіть через кілька днів, а інші – перестають пахнути буквально через кілька годин. Ця властивість не є признакою якості парфуму, як можна подумати спершу. Вона вказує на його тип. Зараз розповімо детальніше.
Основні типи парних композицій
Кожен парфум має складну формулу. Вона включає різні компоненти – ароматичні та ті, які запобігають їх окисленню та утримують запах. За інтенсивність та стійкість ароматів відповідають ефірні олії. Чим більший їх вміст тим триваліший та яскравіший запах. Проте об’єм ефірних олій залежить від типу парфума. В залежності від цього є певний регламент, який передбачає допустимі норми того чи іншого компоненту. Загалом, їх прийнято поділяти на 5 різновидів:
- Духи (позначаються як perfume, parfum, extrait). Це найбільш дорогий вид парфумерії. В них концентрація ефірних олій досягає 20% і вище. Розчинником для них виступає спирт 96%. За рахунок такої високої концентрації, духи тримаються більше 5 годин, розкриваючись поступово різними нотами запахів і залишають після себе шлейф.
- Парфумована вода (EDP). Вона здатна триматися до 4 годин і також після неї залишається легкий шлейф. На відміну від духів, в парфумованій воді міститься менше ефірних олій – до 10%.
- Туалетна вода (EDT). Це найбільш розповсюджений парфумерний продукт. В туалетній воді процент ефірних олій складає до 4%. Тримається вона приблизно 2-3 години, створює ненав’язливий, прозорий аромат. Саме туалетна вода найбільш підходить для повсякденного використання, оскільки досить легка та ненав’язлива.
- Дезодорант (DEO). Такі продукти використовують для особистої гігієни. Зазвичай дезодоранти мають легкий аромат, тримаються на тілі до 2-х годин, захищаючи від запаху поту. В них концентрація ефірних олій становить близько 2%.
- Одеколон (EDC). В цих парфумерних композиціях найменший процент ефірних олій (біля 1%), за рахунок чого тримається запах досить недовго.
Здебільшого, парфуми жіночі представлені парфумерними та туалетними водами, духами та дезодорантами, а одеколони, зазвичай, представлені в чоловічих лінійках. Велике різноманіття таких продуктів представлене на торгівельному майданчику Shafa, де можна знайти як товари відомих брендів, в тому числі і на розпив, так і якісні копії. Але при виборі обов’язково ще треба звертати уваги на характеристики аромату. Вони поділяються на кілька груп.
Основні сімейства ароматів
На сьогодні існують аж 18 класів запахів в залежності від нот, які до них входять. Проте серед найбільш розповсюджених можна відзначити всього 6:
- квіткові. Основними нотами в них виступають аромат туберози, троянд, жасмину, ірису. Саме до них належить культова Chanel №5;
- фруктові. Це свіжі, легкі аромати. В їх основі запахи цитрусів, персика, яблука, ананасу. Часто для гармонійного поєднання їх доповнюють квітковими нотками: трояндами, жасмином;
- східні. Це солодкі, насичені аромати. Вони складаються з нот ванілі, пачулі, сандалу, димного ладану. Основною складовою є амбра, яка має здатність на протязі довгого часу утримувати запах;
- шипрові. Це найбільш загадкова група ароматів, оскільки ніхто не розуміє досконало з чого вона складається. Загалом, шипрова парфумерія тепла, оксамитова, оскільки в неї входять нотки бергамоту, пачулі, ладанника та дубового моху. Також композиції можуть бути розбавлені нотками квітів чи солодких цитрусів;
- деревні. Для них характерна певна гіркота та терпкість. Це м’які, приємні аромати, в основі яких сандал, ветивер, мох, ліванський кедр;
- шкіряні. Це більш вечірні композиції, характеризуються складною пірамідою. В основі – нотки прянощів, шкіри, смоли та масла ялівця. Часто їх доповнюють деревними нотами.
Як бачимо, вибір парфумів – процес не простий, оскільки вони представлені в різноманітті видів. Проте, якщо трохи розібратися в тонкощах класифікації, то зорієнтуватися буде легше.