Яким дизайнером бути та куди йти, якщо ви графічний дизайнер?

Яким дизайнером бути та куди йти, якщо ви графічний дизайнер?

Знайомо? Ніби все вмієте в дизайні, а от у яку нішу податись, щоб не працювати за копійки, не знаєте.SMM? Веб? Айдентика? Очі розбігаються і тут легко розгубитися: бігати між напрямами, брати хаотичні підробітки, вигорати й стояти на місці. 

Тому ми проаналізували ринок та розібралися, які бувають види в графічному дизайні та куди краще податися сьогодні. 

Хто такий графічний дизайнер?

Графічний дизайнер — це людина, яка творить в Photoshop, Illustrator чи Figma та розробляє візуальний стиль брендам, що відображає їхню філософію та впізнається з першого ж погляду. Логотипи, обкладинки, упаковки, банери, stories, навіть шрифти — усе це в зоні впливу дизайнера.

Але що обрати, якщо напрямів так багато?

Види графічного дизайну

1. SMM-дизайн

SMM-дизайнер — це спеціаліст, що робить сторінку бренду в соцмережах впізнаваною. Ви створюєте дизайн для:

  • дописів та stories;
  • обкладинок для Reels;
  • рекламних креативів;
  • та й загалом дизайн-систему для соцмереж, що допомагає зберігати однорідний стиль бренду.

Чому це перспективно: конкуренції тут менше, ніж у вебдизайні, а запитів — більше. Бізнеси активно заходять у соцмережі й хочуть не просто «гарненьке», а системну візуальну присутність.

Але питання — як стати СММ-дизайнером з нуля? Ми дослідили ринок і знайшли практичний курс з SMM-дизайну у Figma від Кукурудзи, де учні тренуються на реальних брендах:

  • основи графічного дизайну;
  • повне занурення у Figma;
  • прокачка вашого особистого стилю;
  • створення дизайн-систем для соцмереж (що додає +100% до експертності);
  • реальні кейси для портфоліо.

Тому якщо хочете опанувати і графічний дизайн, і для соцмереж — цей курс мастхев, бо зможете навчатися, одразу практикуватись на реальних брендах, а потім ці кейси додати у своє портфоліо. 

2. Візуальна айдентика

Уявіть, що бренд — це людина. В айдентиці ви створюєте її стиль, характер, обличчя. Логотипи, фірмові шрифти, кольори, патерни, мерч — все це на вас.

Але знову — цього можна навчитись на тому ж самому курсі від Кукурудзи, бо там навчають основ графічного дизайну. 

3. Вебдизайн

Вебдизайнер — це архітектор онлайну. Ви створюєте:

  • сайти та лендінги;
  • інтерфейси застосунків;
  • дизайн платформ, що «відчуваються зручними».

Але ринок зараз дещо переповнений у сфері вебдизайну, тому якщо ви лише плануєте заходити у цю галузь, рекомендуємо звернути увагу на смм-дизайн. 

Як обрати свою сферу в дизайні?

Уявіть себе в торговому центрі. Ви зайшли в магазин «Дизайн» — і там цілий поверх різних напрямів. Щоб прийняти рішення, зробіть мініподорож по кожному з них:

  • Айдентика — якщо любите думати про стиль, деталі, хочете створювати обличчя брендів.
  • SMM-дизайн — якщо тягне до швидкого темпу соцмереж і хочеться робити контент, який бачать тисячі людей.
  • Вебдизайн — якщо кайфуєте від логіки, структури.

Але будь-яка сфера в дизайні потребує основ графічного дизайну. Тому в цій галузі є великому плюсом те, що можна переходити з одної нішу в іншу. Але якщо обираєте зараз, то найменша конкуренція і найбільший попит у сфері SMM-дизайну. 

Висновок

Бути дизайнером — це не про те, щоб «знайти нішу й зафіксуватись». Це про розвиток. Про вміння помічати, що працює і що потребує змін.

Ваш шлях може початись із дизайну для Instagram, продовжитись брендингом для кафе, а завершитись інтерфейсами для стартапу в Берліні. Найважливіше — почати рух. І дати собі право змінювати маршрут. Головне — зараз зробіть перший крок, якщо ви справді хочете розвиватися в цій ніші.