Без смартфона - без грошей: чому пенсіонерка з Луцька не може отримати кошти «Зимової підтримки»
«Зимова підтримка» — державна програма, яка з кінця листопада набирає популярності серед українців. Основним задумом було підтримати фінансово вразливі верстви населення, такі як, наприклад, одинокі пенсіонери, діти під опікою з інвалідністю, внутрішньо переміщені особи та інші. Так, пенсіонерка з Луцька пані Зоя вирішила скористатися підтримкою від держави, бо ж потрапляє у визначені категорії. Та, схоже, отримати допомогу від держави не так вже й легко, коли ти звичайний пенсіонер з простим телефоном.
Про це розповіли у сюжеті каналу Аверс.
«Мені сказали, що належить ця допомога, прийняли заяву, але треба ж з банку карточку, куди ж ті гроші перераховувати. Мене направили в Ощадбанк, навіть написали. Направили потім у ПриватБанк. Я була два рази в ПриватБанку, Ощадбанку і А-Банку. Вони тільки відкривають рахунок «Дія», - каже пенсіонерка.
Жінка бідкається: маючи кнопковий мобільний, може залишитися без допомоги, яка їй передбачена. А 6500 для пенсіонерів — немаленькі гроші. Схоже, в уяві розробників програми вразливі верстви населення за замовчуванням мають мати смартфон, бо навіть у банку від жінки потребували мати застосунок, аби відкрити рахунок.
«От і мене направили в Ощадбанк, щоб відкрити рахунок. Направили — Ощадбанк не відкривав. Я два рази була в Ощадбанку. Направили в ПриватБанк — теж не відкрив мені рахунка. Вони сказали, що тільки через «Дію». Була в А-Банку — тоже не відкрили рахунку. От скажіть мені, будь ласка, яка це підтримка вразливих верств населення? Якщо в мене нема сенсорного телефона, я одинока, ну хто мене навчить на ньому працювати? От я цього не розумію. Яка це підтримка?», - бідкається лучанка.
Як же діяти у цій ситуації? Журналісти вирішили запитати, зателефонувавши на урядову гарячу лінію за номером 1545.
Попри те, що телефонували у розпал робочого дня, слухавку ніхто не підняв.
Як повідомили у Пенсійному фонді, зі своєї сторони вдіяли усе можливе. До слова, зауважили, що на момент написання заяви охочі отримати допомогу повинні уже мати спеціальний банківський рахунок.
«Дана постанова передбачає, що до 17 грудня особи, які мають право на даний вид виплат, мають звернутися безпосередньо або через «Дію» для отримання коштів. Якщо вони з технічних причин не можуть скористатися «Дією», вони повинні звернутися до сервісних центрів Пенсійного фонду України, незалежно від місця реєстрації або місця їхнього проживання, тому що Пенсійний фонд здійснює свої послуги екстериторіально. Для того, щоб подати заявку через сервісний центр, необхідно мати при собі документи, які посвідчують особисті дані, тобто паспорт, код — свої власні, також членів сім’ї, якщо допомога оформляється на членів сім’ї. І одна особливість: у заяві на призначення даного виду виплати необхідно зазначити рахунок банку зі спеціальним режимом використання. Тобто, приходячи вже до сервісного центру, заявник має з собою мати банківські реквізити рахунку з особливим спеціальним призначенням. Звернутися обов’язково до 17 грудня 2025 року», - розповіла начальниця управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області Оксана Ткачук.
Тож, схоже, проблема таки у банку, який з тих же цифрових причин не відкриває пенсіонерці рахунок. Чи вдасться Зої Федорівні добитися справедливості? Чи все ж розкіш на копійчину від держави — не для всіх?
До слова, особи, що підлягають під визначені критерії, мають змогу подати заявку на отримання виплати до 17 грудня.
Читайте також:
- Тисяча Зеленського: чому кошти отримали не всі, хто подав заявки і коли прийдуть гроші
- Оновлений список магазинів, де можна витратити «зимову тисячу»