Через мобілізацію водіїв на ринку пасажирських перевезень Луцька – кадровий голод

Через мобілізацію водіїв на ринку пасажирських перевезень Луцька – кадровий голод

Водії фур перекривають українські траси, масово звільняються або залишаються разом із вантажівками за кордоном. Причина – нові правила мобілізації, які почали діяти з 18 травня. Згідно з ними, лише близько 15% українських водіїв фур можуть бути заброньованими від служби в армії. Схожа ситуація – з пасажирськими перевезеннями. У сфері пасажирських перевезень у Луцьку – кадровий голод. Перевізники скаржаться, що дуже багато чоловіків-водіїв уже мобілізували.

У сфері пасажирських перевезень у Луцьку – кадровий голод. Перевізники скаржаться, що дуже багато чоловіків-водіїв уже мобілізували.

За словами луцького перевізника Віктора Варшави, брак кадрів відчувається досить сильно. З його підприємства вже забрали на фронт багато кваліфікованих водіїв. Також забрали на потреби армії частину транспорту.

«Ми то відносимося до критичної інфраструктури, але є одна проблема, більшість із перевізників – підприємці. У законі є прогалина, адже фірми, установи та організації мають право бронювати, а за підприємців не згадали. Хоча у підприємців вилучають автотранспорт на потреби ЗСУ», - висловився про проблему Віктор Варшава.   

Народний депутат, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко написав лист прем'єр-міністру України Денису Шмигалю. До нього звернулися керівники сфери пасажирських та автомобільних перевезень зі скаргами на те, що внаслідок посилення мобілізації вони залишилися без кваліфікованих кадрів.

«Така ситуація негативно впливає на економіку України, адже компанії-перевізники відіграють ключову роль у підтримці внутрішньої та зовнішньої торгівлі, а також у забезпеченні доставки паливномастильних матеріалів, медикаментів та товарів першої необхідності. Наявність достатньої кількості працівників підприємств-перевізників гарантує стабільність і неперервність роботи логістичних ланцюжків, що є особливо важливим длякритичних секторів української економіки.

У зв’язку з вказаним вище, можливість бронювання військовозобов'язаних працівників підприємств-перевізників є не тільки стратегічною, але й економічною необхідністю. Такий крок дозволить забезпечити стабільність у роботі компаній, підтримати ланцюжки поставок та зменшити економічні втрати, які можуть виникнути через відсутність кваліфікованих працівників».

У листі також описане прохання дати доручення Мінінфраструктури розглянути та ініціювати внесення змін до Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р.

Через мобілізацію водіїв на ринку пасажирських перевезень Луцька – кадровий голодЧерез мобілізацію водіїв на ринку пасажирських перевезень Луцька – кадровий голод

Як розповів заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури (МІУ) Сергій Деркач в інтерв’ю виданню Форбс, чинні правила дозволяють забронювати не більше 15% водіїв на всьому ринку.

За даними МІУ, в Україні зареєстровано більше 50 000 ліцензованих перевізників, з них понад 31 000 – вантажні міжнародні перевізники.

Специфіка – у структурі ринку. Понад 70% українських перевізників зареєстровані як ФОП. Вони не можуть бути заброньованими відповідно до критеріїв урядової постанови №76 про «критичну важливість для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення».

Компанії досі подавались на бронювання неохоче.

«Торік документи для бронювання працівників подали всього шість компаній, цьогоріч близько 100. Отримали статус «критично важливих» для економіки – 26», – каже Деркач.

За його словами, такі низькі показники пояснюються недовірою до системи бронювання. Уряд очікує, що компанії почнуть перереєстровуватися з ФОП на ТОВ та подаватися на бронювання активніше, каже заступник міністра.

Процедуру бронювання уряд затвердив у березні 2023 року і вона єдина для всіх галузей. Профільне міністерство або ОДА мають спершу визначити компанію «критично важливою для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період». Для цього потрібно відповідати принаймні трьом із семи критеріїв:

  • сплачено понад 1,5 млн євро податків за рік;
  • сума надходжень в іноземній валюті за рік перевищує 32 млн євро;
  • є стратегічним державним підприємством;
  • має важливе значення для галузі національної економіки чи задоволення потреб територіальної громади (визначається за критеріями профільного міністерства або місцевої влади);
  • не має боргів за сплатою єдиного соціального внеску (ЄСВ);
  • розмір середньої зарплати працівників за останній квартал перевищує розмір середньої зарплати в регіоні за останній квартал 2021 року;
  • є резидентом «ДіїСіті».

Щоб забронювати лише 50% водіїв, потрібно, щоб ті працювали в компанії щонайменше пів року, а сама компанія платила зарплати більші за середні та мала значний виторг. На це піде забагато часу. Якщо уряду за 3-4 місяці не вдасться знайти законні механізми бронювання 100% водіїв, значна частина компаній на ринку просто збанкрутує.

Читайте також:

 

Можливо зацікавить