Чи подорожчає на Волині пальне
З початку квітня 2023 року набирає чинності нове правило, за яким перевізники пального, які планують перетинати кордон на виїзд з України через МАПП «Ягодин – Дорогуськ», мають зареєструватись на сайті echerha.gov.ua у загальну чергу та дочекатися запрошення на в’їзд до пункту пропуску.
Ця нова процедура має на меті запобігти заторам на кордоні та забезпечити безпеку на автомобільних дорогах, повідомили в Укртрансбезпеці. Порожні вантажівки, в тому числі паливоцистерни, можуть перетнути українсько-польський кордон на пункті пропуску «Устилуг – Зосін» в порядку живої (а не електронної) черги, повідомляє Конкурент.
Проте, введення нових правил перевезення пального через МАПП «Ягодин – Дорогуськ» може мати негативні наслідки як для перевізників, так і для споживачів.
Про це розповів директор Волинської нафтової групи, мережа АЗС EGO Ігор Пахольчук, інформує телеграм-канал EGO Petrol Station.
«Обов’язкове реєстрування на сайті echerha.gov.ua та очікування запрошення на в’їзд до пункту пропуску може стати проблемою для перевізників, які мають термінові замовлення та не можуть довго очікувати на перетин кордону. Крім того, введення живої черги для порожніх вантажівок може призвести до заторів та затримок на пункті пропуску «Устилуг – Зосін», що може негативно вплинути на логістику та діяльність перевізників. Більші черги – більші затримки, а далі – ріст очікування термінів доставки, а відтак – і дефіцит на пальне і не лише», – коментує ситуацію Ігор Пахольчук, директор Волинської нафтової групи, мережа АЗС EGO.
Так, необхідність введення нових правил перевезення пального через кордон зумовлена мірою безпеки та контролю за перетином небезпечних вантажів, що можуть становити загрозу для довкілля та безпеки громадян. Такі правила є стандартом для багатьох країн світу та сприяють забезпеченню безпечної та стабільної діяльності перевізників та споживачів. Зареєструватись в загальну чергу можуть перевізники, що мають документи на замитнення.
«Це рішення – безглузде. Адже окрім черг на пунктах пропуску, можливий і розвиток корупції на перетині кордону. Вже зараз орієнтовний час в’їзду транспорту на пункті пропуску Ягодин становить 7 днів. Що буде далі – це здорожчання вартості логістики, а відтак і ріст цін на пальне. В умовах війни – це не найкращий сценарій для населення», – резюмує Ігор Пахольчук.
Нагадаємо: з 1 квітня через пункт пропуску «Ягодин – Дорогуськ» перевізники пального перетинатимуть кордон за новими правилами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Повернення податків на пальне: коли українцям очікувати зростання вартості
- Призначили нового керівника Волинської митниці