Чому занепадає луцька дитяча залізниця, і що з нею буде далі
Дитяча залізниця у Луцьку, що знаходиться на вулиці Шопена, 14a, яка колись мала всі шанси стати центром розваг і відпочинку для місцевої молоді та лучан, наразі перебуває у занедбаному стані, а її територія все більше заростає чагарниками та покривається сміттям.
Нагадаємо, що ще з 2020 року вона не працює, її територія не обслуговується, а майно руйнується. Протягом 2020-2021 років міськрада вела діалог з Кабміном «Укрзалізницею» та її підрозділами, аби прийняти її на свій баланс. саме майно дитячої залізниці перебуває на балансі філії «Укрзалізниці».
На початку минулого року все ж таки ухвалили рішення про передачу її до Луцької тергромади, що дозволило б відновити її роботу для відпочинку для дітей та дорослих, а також зберегти приміщення головної станції «Росинка». Проте, наразі вся територія дитячої залізниці перебуває у закинутому стані, територія заростає чагарниками, а приміщення руйнується під впливом погоди та часу.
Як розповів виданню ВСН директор департаменту економічної політики Луцької міської ради Борис Смаль, станом на 31 січня майно досі перебуває на балансі «Укрзалізниці», хоч і переговори по ній були уже на завершальній стадії у лютому 2022 року.
«Після 24 лютого ми «заморозили» усі переговори, бо немає у цьому доцільності, доки не завершиться війна. Адже наразі «Укрзалізниця» займається важливішими справами - евакуюють людей і перевозять бізнес», - зазначає Борис Смаль.
За його словами уже було оприлюднено рішення «Укрзалізниці» стосовно передачі цього об'єкту місту, і наразі всі документи перебувають у Міністерстві інфраструктури.
«На початку березня вони анонсували засідання комісії, але з початком повномасштабної війни міністерство переїхало у Львів, а частина - за кордон. І ми ухвалили рішення поки їх не зачіпати з нашим питанням. Пізніше залізниця почала перевозити бізнес та людей не дивлячись на обстріли. І наразі їм, мабуть, не до нас. А коли закінчиться війна, повернемося до цього питання», - поділився очільник департаменту.
Також він зауважив, що земельна ділянка під дитячою залізницею належить державі, і комунальники не мають права навіть ремонт там проводити.
«І уже під час передачі цього майнового комплексу ми будемо піднімати і земельне питання. А основна наша біда у тому, що ми там наразі навіть не можемо почистити ту захаращену ділянку. Хіба хтось безкоштовно це погодиться зробити, адже виділяти кошти з бюджету на ці послуги ми не маємо права, бо це не наша територія. І в цьому є головний парадокс. Коли ми піднімали питання передачі цього об'єкту Луцьку, то це і було головним нашим аргументом: або приберіть територію, або ж передайте її нам і ми уже займемося цим питанням. Бо наразі, якщо якийсь чиновник підпише акт про скошення там трави, то він перший отримає догану за витрату коштів не на свій об'єкт. Але наразі недоречно розмовляти в таких тонах, бо ми робимо зараз спільну справу», - пояснив Борис Смаль.
За оптимістичними прогнозами очільника департаменту після закінчення війни ця територія за декілька місяців перейде до Луцька і там наведуть порядок.
«Раніше планували передати це майно на баланс Палацу учнівської молоді для навчання юних залізничників, а у вихідні там змогли б проводити вільний час лучани. Були плани з'єднати його з проспектом Волі, де є частина розважальних закладів, кафе та ресторанів і діти могли б проїхатися потягом, відпочити й розважитися. Але, думаю, ми все це ще реалізуємо», - розповів Борис Смаль.
Зазначимо, що до майна дитячої залізниці входить: сам вокзал 1961 року, туалет, сарай, приміщення квиткової каси, літній павільйон, павільйон з платформою, платформа станцій «Росинка», «Водограй», радіоапаратура «Рейс», тепловоз TУ7A, лави вокзальні, пристрій для читання записів, верхня будова колій та стрілочних переводів дитячої залізниці, стрілочні пости, релейні напівавтоматичні блокування малої дитячої залізниці станцій Ромашка-Водограй, вoдoлiчильник, амперметр, світильники, ліхтар, шафа, стіл, коса № 6 з косовищем та хомутом та меблі.
Але, наразі територія дитячої залізниці продовжує заростати чагарниками й руйнуватися, очікуючи на своє «друге» життя.
Текст і фото - Юлія АНТОНЮК.
Читайте також:
- Гостинний двір Прайзлерів у Луцьку пропонують передати на 31 рік інвестору за 50 мільйонів
- Проспект Волі у Луцьку продовжують ремонтувати у борг