Дівчина, яка у війну одягнула Зеленського. Історія бренду Katelab
Засновниця бренду Katelab лучанка Катерина Ковальчук розповідає: їхні футболки з тризубом замовляють в усьому світі, їх носять знаменитості і політики, у тому числі й президент України. Відносно недавно бренд випустив світшот з тризубом, у якому Зеленський був у Варшаві після візиту до США. А ще основою шрифту, яким написані бирки, став почерк тата Каті, якого вона втратила у дитинстві.
Футболка, «як у Зеленського»
Катерина шиє з 2015 року, усьому навчилась сама. Спершу шила одяг для себе, але того року вже продала першу річ, зроблену на замовлення. Весною 2022 року вона почала шити футболки з тризубом. Тоді у неї виникла ідея пошити універсальну футболку, яка б підійшла до базового гардероба і личила б і чоловікам, і жінкам. Оскільки сама Катерина - прихильниця мінімалізму, то й оздоблення вигадала невелике, але таке, що б впадало у вічі.
Ця футболка тоді припала до серця багатьом. Тож Катя наважилась написати відомим людям з пропозицією оновити у неї свій гардероб. Так футболки з’явилися у представників Офіса Президента.
«Цей рік для мене був важкий і фізично, і морально. Але він мені дав розуміння того, що нічого не треба боятися, а треба йти до своєї мети. Бо ти не знаєш, що чекає тебе завтра і щоб не шкодувати про нереалізоване – став цілі і йди до мети. Рік був дуже насичений: з ранку до вечора в роботі, ми розширили команду, в нас з’явився офіс, з’явилося багато замовників з-за кордону», - розповідає Катерина Ковальчук.
Вона додає: багато хто вважає, що футболка з тризубом стала популярною після того, як її вдягнув президент, але насправді, її оцінили ще раніше. Тепер же, каже дизайнерка, її одяг замовляють чи не в усі куточки світу: крім країн Європи уже відправляли посилки і в США, і в Японію, і в Австралію, і в Китай. У цих футболках їздив Дмитро Монатік у свій світовий тур, виступав гурт «Казка», їх носить Тіна Кароль, Pianoboy, Антон Птушкін, Ахтем Сеітаблаєв, часто в цих футболках проводять брифінги представники Офіса Президента: Кирило Тимошенко, Сергій Лещенко, Андрій Єрмак та інші.
На світшоти з тризубом довго шукали якісну тканину
«На щастя, робота зараз є. І так ми показуємо, що здатні шити якісний український одяг. Це мій посил», - зазначає вона.
Скільки вже таких замовлень відправили, переконує, навіть не рахували. Тепер її день, який починається з тренування, постійно займає організаційна робота: привезти, забрати замовлення, віддати клієнтам, вибрати тканину. До вибору тканини, зазначає Катерина, підходить дуже відповідально.
«Ми вже показали свою якість, тому не маємо права шити з тканини гіршої якості. Саме тому ми відносно пізно запустили нашу лінійку жіночих і чоловічих світшотів з тризубом – бо я довго шукала тканину. Ще кілька разів переробляла лекала, потім місяць з братом тестували цю модель», - зізнається вона.
До слова, світшот з тризубом від Katelab Володимир Зеленський теж носить. Цей одяг бачив весь світ: у чорному світшоті Зеленський зустрічався у Польщі з президентом Дудою після історичного візиту до США. А ось одяг, у якому Зеленський виступав у Конгресі – іншого бренду.
«Це не наш світшот (під час виступу у Конгресі – ред.)це інший бренд. Всі думають, що він наш, але я не маю часу кожному персонально пояснювати. Не люблю присвоювати собі чужі заслуги. Це інший бренд надіслав йому свій виріб і я щиро за них рада. Я відправляла Зеленському чорний світшот, це легко уточнити, бо видно по крою: у нас рукав іде регланом. Також наш одяг можна відрізнити за дизайном тризуба. Але в будь-якому разі, я була рада за цей бренд, бо згадую свої емоції. Тож, уявляю, які вони були щасливі. А наступного дня Зеленський на зустріч з Дудою у Варшаві одягнув наш світшот», - додає Катерина.
2022-й – рік змін
Загалом сьогодні є дуже багато реплік такої моделі, але про те, хто кращий, має говорити якість, вважає вона.
«З плагіатом ми не боремось, нам немає сенсу щось доводити, за нас говорить наша якість. Хто цінує оригінал - вони знаходять саме нас», - резюмує дизайнерка.
Зрештою, сьогодні всі бачать результати кропіткої праці. Але за усім цим стоять дні творчих пошуків, організаторських моментів. Катерина зізнається, що зараз творчості у її житті стало менше.
«Ми ще відшили лімітовану колекцію до Нового року, щоб наші клієнти мали обновки на свято. Але у нас дуже багато замовлень, термін очікування виготовлення замовлення – близько місяця. Я займаюсь пошуком тканин, замовленням, доставкою. Ми шиємо не в одному місці, у нас декілька виробництв, тож я привожу, забираю, клієнти приходять. Тепер у нас є офіс, де є маленька частина виробництва, там же сидять наші менеджери, які приймають замовлення і там їх віддаємо. Але усі замовлення приймаємо на сторінці в інстаграмі. Цього року ми пережили розширення і в цьому – велика заслуга мого брата, без нього я не знаю, чи змогла б продумати всі деталі. За цей рік наша команда зросла в декілька разів. Влітку нам навіть в інших містах допомагали шити», - розповідає вона.
Звичайно, що ситуація з відключенням світла внесла свої корективи. Довелося придбати генератор. Іноді через це затримуються поставки тканини.
Татова записка з минулого
Цьогоріч Катерина вирішила провести ребрендинг. Але для неї ця історія не стільки про інший шрифт чи фон для бирки. За основу тут взятий почерк тата Каті, який помер, коли їй було 9 років. В сім’ї досі зберігають записку, написану його почерком з описом імені «Катерина» - так він обирав ім’я донечці.
«До ребрендингу я теж довго йшла. Довго думала, яким він має бути, це ж не значить просто замінити шрифт. І я раптом згадала, що у мене подібний до татового почерк, і згадала ту записку. Подзвонила до мами – попросила її сфотографувати, переслала дизайнеру і все – пазл склався», - розповідає вона.
Теплі спогади про тата тепер набули нової форми, а сам бренд – нового змісту. Вона пригадує: тато завжди стильно вдягався, гарно вдягав свою доньку. Тож, припускає вона, цей смак і стиль, вона отримала у спадок.
Тепер же – завжди носить одяг, який пошила. Більш того, каже, що не шиє те, чого б сама не вдягала. Тому у бренду Katelab немає «трендових» речей, здебільшого це – приглушені, базові пастельні тони, без кричущих акцентів.
«У мене мінімалістичний одяг, який буде до всього пасувати і з усім поєднуватися. Я не женусь за трендами. Головне - виглядати просто, але зі смаком, тим більше, коли це якісні тканини це буде носитися не один рік», - наголошує вона.
Фотосесія в музеї і плани
Зазвичай усе, чим займається Катерина, вона хоче наповнити ще якимось глибинним змістом. Так народилась фотосесія в… краєзнавчому музеї.
«Ще на початку лютого ми з подругою були в нашому краєзнавчому музеї на виставці. Мені одразу ж подумалося, що тут було б класно зробити якусь зйомку. Але у зв’язку з подіями, які трапилися в країні, це затягнулось. Коли ми випустили нашу осінню капсулу, я згадала про музей і свою нереалізовану ідею і таки нам це вдалося. Тоді було дуже багато тривог і в нас було зовсім мало часу на зйомку. Але результат вийшов – просто чудовий, фото отримали багато позитивних відгуків. Я ж хотіла цією фотосесією заодно розповісти людям про наш музей, щоб вони туди приходили, бо там є що подивитися», - розповідає вона.
Зрештою, на 2023 рік у Катерини – чимало планів. Хочеться вийти на більший рівень в Україні, розробити лінійку чоловічого одягу. А ще – пошити одяг для Олени Зеленської.
«В мене є ідеї, і я це зроблю», - впевнено відповідає вона на питання, чи хотіла б щось пошити для першої леді.
Юлія Малєєва
Фото - з архіву Катерини Ковальчук