Інвестиційний проєкт на мільйони євро, запуск нової лінію та розвиток у майбутньому: чим живе луцька компанія «Пластхім Україна»

Інвестиційний проєкт на мільйони євро, запуск нової лінію та розвиток у майбутньому: чим живе луцька компанія «Пластхім Україна»

Луцька компанія «Пластхім Україна» виробляє поліпропіленову плівку, забезпечуючи значну частину ринку матеріалами, вкрай необхідними у створенні упаковки для продуктів харчування та інших товарів.

Попри війну, підприємство реалізувало масштабний інвестиційний проєкт на мільйони євро, запустило у 2024 році нову лінію та готується до подальшого зростання та розвитку у майбутньому.

Про сучасні тенденції бізнесу, екологічні стандарти, а також більше про сам завод – комерційний директор «Пластхім Україна» Дмитро Пасічник розповів у інтерв'ю Волинським новинам. 

Дмитре, компанія «Пластхім Україна» займається виробництвом БОПП-плівок і є доволі великим гравцем на цьому ринку. Скажіть, про що ваш бізнес? Де застосовується ваша продукція?

Наша компанія є одним з найбільших виробників полімерних плівок в країні та найбільшим виробником поліпропіленових плівок, які широко застосовуються для виробництва упаковки продуктів харчування, що робить підприємство стратегічно важливим для економіки держави.

Окрім плівок для продовольчого сегменту, ми маємо інші спеціальні розробки, деякі з яких – унікальні у світовому масштабі.

Важливо відзначити, що ТОВ «Пластхім Україна» є частиною великої міжнародної групи. У нас працює понад 100 людей, які мають одну з найвищих середніх заробітних плат у Волинській області – понад 30 тисяч гривень.

Інвестиційний проєкт на мільйони євро, запуск нової лінію та розвиток у майбутньому: чим живе луцька компанія «Пластхім Україна»

Ви зауважили, що компанія є міжнародною. А хто ваші акціонери?

Наш завод є частиною Plastchim-T Group. Для цієї групи минулий 2024 рік став історичним. Останні 20 років компанія органічно розвивалася на ринку поліпропіленових плівок, інвестуючи у нове обладнання. Проте у 2024 році відбулося стрімке зростання за рахунок повного поглинання інших бізнесів у цій сфері. Було завершено купівлю 100% акцій українського виробника – тобто нас. Інша велика угода – купівля заводу Manukor в Італії. Після цього Plastchim-T Group став найбільшим виробником поліпропіленових плівок в Європі та одним із провідних у всьому світі.

Група компаній має найсучасніше обладнання та дуже широке портфоліо плівок. Пишаємося, що є частиною такої великої та прогресивної промислової «машини». Що важливо з погляду управління, Plastchim-T Group належить одній родині – сім’ї Фаіків: батьку та його синам. Це дозволяє швидко та оперативно ухвалювати будь-які рішення.

Інвестиційний проєкт на мільйони євро, запуск нової лінію та розвиток у майбутньому: чим живе луцька компанія «Пластхім Україна»

Під час наших зустрічей акціонери неодноразово наголошували, що український ринок є ключовим для них, вони вірять у нашу країну, компанію та команду. Вони не переставали інвестувати упродовж війни і ми готуємо нові інвестиційні проєкти, щоб реалізувати їх, коли ситуація дозволить.

Будь ласка, розкажіть детальніше про міжнародні інвестиції у луцький «Пластхім». Як багато вдалося залучити грошей та з якою метою?

Коли Plastchim-T Group почала свою діяльність на теренах України, наш завод було обладнано лінією, яка була збудована ще за часів Радянського Союзу. Звісно, її неодноразово модернізували, але вона вже все одно не відповідала новим вимогам, які перед нами ставив ринок. Тому у 2020 році акціонери вирішили перенести одну з виробничих ліній із Болгарії до Луцька. Через початок повномасштабної війни реалізація цього проєкту затягнулася, але вже на початку 2024 році наш новий виробничий цех запрацював.

Загальна сума інвестицій у цей проєкт – близько п’яти мільйонів євро. Як я вже казав раніше, ми серйозно готуємося до майбутніх інвестицій у «Пластхім Україну».

Як для компанії пройшов 2024? Чи був він успішним?

Для всіх українських бізнесів кожен рік, місяць чи тиждень є складним, зі своїми труднощами та викликами. Але якщо підсумувати, то успішний запуск нашої нової лінії є історичним моментом для компанії. Це нас дуже втішило, хоча нове виробництво дає свої складнощі в контексті отримання прибутку. Окрім того, на нас негативно впливає зміна валютних курсів, оскільки ми працюємо з експортними та імпортними операціями. Але загалом я би оцінив рік на чотири з плюсом за п’ятибальною шкалою. За рахунок старту нової лінії та успішної комерційної роботи.

Все інше підтягнеться до «бази», яку ми створили в 2024.

Інвестиційний проєкт на мільйони євро, запуск нової лінію та розвиток у майбутньому: чим живе луцька компанія «Пластхім Україна»

Якщо говорити загалом про вашу сферу, які тенденції ви можете відзначити? Ми живемо у часи екологічних трендів і здавалося б, що це має негативно впливати на популярність вашої продукції. Але чи справді це так?

Важливо розуміти, що екологічність визначається не лише самим матеріалом, а й тим, як ним користуються. Відмова від полімерів не завжди є оптимальним рішенням. Наприклад, виробництво упаковки з природних ресурсів (наприклад, папір) потребує більше води, енергії та хімікатів і може нести набагато більше шкоди довкіллю у підсумку. Ефективна переробка поліпропіленових плівок – значно кращий варіант, ніж повна відмова від них.

Мені особисто дуже приємно, що в світі є тренд щодо екологічних ініціатив та збереження довкілля. Але вони також не повинні доходити до крайнощів, що не відповідають цілям людства та не сприяюьб нормальному життю на планеті. Для чого взагалі існують полімерні плівки? Вони забезпечують нам можливість нормально харчуватися, оскільки без них не було б тривалого збереження продуктів на полицях магазинів чи вдома, не було б далекої логістики.

Якщо зайти в крайність і все заборонити – це обернеться катастрофою для всіх. Разом із цим необхідно вивчати, як поліпропілен впливає на довкілля і думати, що робити, якщо є негативний висновок. Треба розуміти, що наша плівка легко піддається переробці. З вторинної сировини можна виготовити багато інших матеріалів.

Інвестиційний проєкт на мільйони євро, запуск нової лінію та розвиток у майбутньому: чим живе луцька компанія «Пластхім Україна»

У світі є два основні тренди щодо упаковки, полімерів та захисту довкілля. Перший полягає у зменшенні товщини плівки. Наша компанія багато років працює над цим. В галузі тютюнових виробів ми були одними з перших у світі, хто йшов у цьому напрямі і в підсумку досягли зменшення на 20-30%. У сфері харчових продуктів рухаємося цим самим шляхом і максимально знижуємо товщину наших матеріалів.

Другий тренд – максимальне використання відтвореної сировини або можливість легко її переробити. Щоб упаковка була зроблена з одного типу полімерних плівок (мономатеріалу), а не з кількох, що унеможливлює вторинне використання. Як міжнародна група ми перебуваємо в авангарді світової тенденції цього напряму. У нас в Болгарії працює одна з найновіших ліній з виробництва інноваційного продукту – біаксіально-орієнтованого поліетилену, який допомагає замінювати інші структури, створюючи мономатеріальну упаковку, яка підлягає повній переробці.

Зрозуміло, що екологію потрібно максимально захищати, але не треба доводити, що пластик чи плівки погані і їх необхідно заборонити. Вони є частиною нашого життя, без яких сьогодні неможливо нормально існувати.

Знаю, що до повномасштабної війни ваша група компаній неодноразово долучалася до різноманітних соціальних проєктів? Чи є у вас схожі ініціативи нині?

На мою думку, головне завдання бізнесу – працювати. Необхідно виробляти необхідні для країни продукти, експортувати в інші держави, щоб залучити валютну виручку до нас. Створювати робочі місця, давати гідну зарплату, прозоро сплачувати податки. Ми робимо це все упродовж багатьох років і продовжуємо це зараз – під час повномасштабної війни.

Разом із цим є інша частина – соціальна місія. Якщо є можливість – потрібно допомагати силам оборони відстоювати Україну. Продовжуємо платити зарплату мобілізованим працівникам, підтримуємо підрозділи, в яких вони служать, постійно надаємо допомогу волинським бригадам. Я не хочу озвучувати суми, але вони є великими. За це нас неодноразово відзначали нагородами та подяками.

Інвестиційний проєкт на мільйони євро, запуск нової лінію та розвиток у майбутньому: чим живе луцька компанія «Пластхім Україна»

Попри війну, «Пластхім» розвивався та ставав більшим від року до року. Які у вас плани на 2025 рік та загалом на найближчі роки? Чого чекати від компанії надалі?

В 2025 році у нас завдання стабілізувати роботу компанії з новим обладнанням, реагувати на всі виклики, продовжувати розвивати моно- та екопродукти, в контексті яких наша група є одним з лідером в Європі та світі. Найголовніше – ми повинні бути готовими до великого стрибка у майбутньому. До нових великих інвестицій у нашу компанію та наше місто. Ми вже почали роботу над проєктом і хочемо максимально швидко його реалізувати, коли будуть відповідні зовнішні обставини.

Руслан ПИЛИПЧУК

Читайте також: 

Можливо зацікавить