Лучанин претендує на посаду освітнього омбудсмена
Колишній ректор Луцького національного технічного університету Петро Савчук пройшов етап співбесіди на посаду освітнього омбудсмена.
Про це лучанин повідомив у соціальній мережі «Facebook»
За його словами, ця посада і власне Служба освітнього обмудсмена критично важливі для повноцінного захисту прав і свобод особистості в умовах освітнього процесу, об’єднання українського суспільства навколо визначальних цінностей нації, підвищення іміджу України за кордоном та сприяння процесам інтегрування в європейську спільноту.
Петро Савчук окреслив ключові напрями розвитку інституції освітнього омбудсмена на найближчі п’ять років:
1. Законодавче забезпечення омбудсмена реальним та дієвим інструментарієм для захисту прав в освіті, вдосконалення законодавства в напрямку запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми, а також посадової відповідальності педагогів за булінг, мобінг та колабораціонізм. Розширення повноважень інституції.
2. Реалізація ефективних інноваційних механізмів та інструментів правового захисту учасників освітнього процесу на рівні громад. Особлива увага та підтримка – внутрішньо переміщені особи, учасники бойових дій та постраждалі. Впровадження проєктів «Швидка допомога омбудсмена на місцях: зрозуміємо і захистимо кожного», «Психолог поруч: мережа психологічної підтримки» за рахунок позабюджетних коштів, грантових механізмів.
3. Запровадження механізмів ефективної комунікації з учасниками освітнього процесу, цифровізація взаємодії. Розробка власної цифрової платформи «Дія омбудсмена». Інтеграція в єдиний портал державних послуг «Дія».
4. Активізація промоційно-роз’яснювальної роботи про діяльність та можливості інституції. Суттєве насичення інформаційного простору позитивними практиками та можливостями захисту прав особистості в освіті. Донесення фактично до кожного учасника освітнього процесу інструментарію їх можливого захисту. Створення в суспільстві іміджу інституції, що не відмовляє (чи формально реагує!), а реально допомагає кожному.
5. Підтримка МОНУ в ефективній реалізації концепції НУШ. Особлива увага наймолодшим учасникам освітнього процесу – дітям та школярам. Створення роз’яснювально-навчальної ігрової платформи «Я – супермен, майбутній омбудсмен!», що розвиває важливі якості особистості – нульову толарантність до корупції, доброчестність, повагу до інтелектуальної власності, культуру поведінки в соціумі. Багатовекторна реалізація проєктних ініціатив з суб’єктами освітнього процесу та представниками громадянського суспільства в цьому контексті.
6. Налагодження більш тісної співпраці та діалогу з урядовими структурами державними інституціями, органами місцевої влади та самоврядування, а також закладами освіти та науки різних рівнів для скоординованої діяльності та реалізації спільних проєктних ініціатив. Розробка дорожньої карти взаємодії.
7. Розвиток співпраці з міжнародними інституціями, що опікуються учасниками освітнього процесу. Впровадження спільних проєктних ініціатив за рахунок грантових механізмів (USAID, Erasmus+ тощо). Активне просування інституції на міжнародному рівні через освітнє середовище, урядові та неурядові організації, міждержавні структури, органи та установи.
Читайте також:
- 2 волинських виші - у топ-15 за популярністю серед абітурієнтів
- Представники Волинської ОВА провели Конгрес місцевих та регіональних влад при Президентові України