На Волині збудують два «сухі порти» для експорту зерна
На території Волинської області додатково будуються два сухих порти для експорту вітчизняної аграрної продукції.
Про це під час виїзного засідання комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики повідомив Голова Комітету ВРУ з питань аграрної та земельної політики Олександр Гайду.
«Два сухих порти нині додатково будуються у Волинській області. Їх річна пропускна спроможність буде становити понад 3 млн тонн. До цього з Волині експортувалось від 110 до 115 тисяч тонн зерна. За минулий маркетинговий рік було вже експортоавно понад 1,5 млн, а потужності вже на 3,5 млн», - зауважив парламентар.
Олександр Гайду також наголосив, що питання експорту української агропродукції має великі складнощі з огляду на ряд об’єктивних чинників.
«Дія зернового коридору припинена, робота Дунайських річкових портів теж під питанням через постійні обстріли, є значні руйнування. І це викликає побоювання вітчизняних аграріїв експортувати саме через річкові потри. Також ми не розуміємо, як надалі буде здійснюватися експорт через кордони залізницею та автотранспортом у зв’язку з тим, що наші сусіди запровадили заборону на експорт деяких видів української сільгосппродукції», - зауважив він.
Олександр Гайду зазначив, що експортери і бізнес усе ж шукають інші шляхи доправки збіжжя за кордон.
«Ті регіони, які до цього експортували мінімум, зараз експортують великі об’єми, а це значне навантаження на інфраструктуру, на дороги, логістику, на митницю та прикордонну службу. Ми також покладали великі надії на залізничні маршрути, однак зіштовхнулись із проблемою в різниці ширини колій, а також із браком перевалочних пунктів в областях біля кордонів України з нашими сусідами. Ми не були до цього готові, але бізнес швидко пристосувався. Станом на сьогодні на Тернопільщині, Львівщині і на Волині уже будуються термінали, щоб ми максимально швидко реагувати на нинішні виклики», - підкреслив голова парламентського комітету.
Голова Волиньради Григорій Недопад висловив вдячність потужним волинським аграріям, завдяки яким в регіоні власне й розвивається логістика сухих портів. Він також озвучив проблему, вирішення якої потребує спільних зусиль.
«Сподіваюсь, що разом із народними депутатами на політичному рівні нам вдасться вирішити питання функціонування польської залізничної ширококолійної металургійної гілки LHS, протяжністю 400 км. Це широка колія, яка пролягає аж до міста Катовіце. На жаль, поки нам не дають можливості по цій гілці працювати. Але саме вона дасть додаткові можливості будувати перевалочні пункти і сухі порти на території Республіки Польща, адже це значною мірою сприятиме збільшенню пропускних потужностей через Волинську, Львівську та Закарпатську області, щоб швидше вивозити і переправляти нашу зернову продукцію на територію Європейських країн та цілого світу», - підкреслив Григорій Недопад.
Читайте також:
- На Волині відбулися комітетські слухання за участі аграріїв на тему експорту зернових
- У селі на Волині на місці чагарнику посадили гектари фундука.
- На Волині вирощують понад 40 тисяч гектарів соняшника