Польоти пасажирських літаків над Волинню – фейк. Що про це відомо

Днями у мережі неодноразово поширювалася інформація про те, що в небі над територією Волинської області помічали пасажирські літаки. Однак, такі твердження не відповідають дійсності.
Чому новинам про фіксацію цивільної авіації не варто безапеляційно довіряти, розповідають Волинські новини.
Першочергово зазначимо, що 24 лютого 2022 року «Украерорух» закрив повітряний простір України для цивільної авіації. По суті, це означає, що будь-які цивільні літаки не можуть вилітати з території України і пролітати над нею.
Винятком є випадки виконання окремих польотів цивільних повітряних суден в інтересах держави та Збройних сил, а також польоти з евакуаційною метою з дозволу Генерального штабу ЗСУ.
Проте видання «Телеграф» із посиланням на дані порталу Flightradar24 цьогоріч неодноразово публікувало новини про те, що в небі над Україною зафіксовано пасажирський літак. У матеріалах за 27 січня і 17 лютого згадувалася Волинська область. Їх передрукували чимало всеукраїнських та місцевих медіа.

У першій публікації йшлося про турецький борт, який рухався рейсом THY7AZ 20, мовляв, пролетів над селищами Шацьк та Заболоття, далі попрямувавши в бік Білорусі. Видання не назвало точної дати польоту, але, ймовірно, йдеться про проміжок між 20 і 27 січня 2025 року.
Водночас, перевіривши маршрут вказаного рейсу у Flightradar24, журналісти не виявили проліт авіації над територією Волинської області.

Крім того, журналісти видання звернулися із запитом до Державної авіаційної служби України.
«Інформація про політ цивільного повітряного судна над територією Волинської області в період із 20 по 27 січня цього року в Державіаслужбі відсутня», – відповіли у відомстві.
Також додали: «Контроль за використанням повітряного простору в умовах його закриття здійснюється підрозділами Повітряних сил ЗСУ та іншими військовими формуваннями».
Друга публікація «Телеграфу» розповідає про рейс THY3CE/ТК418 авіакомпанії Turkish Airlines, що вилетів із Москви в Туреччину. Нібито 10 лютого літак пролетів над кількома областями, зокрема й над Волинською.
У Повітряних Силах, як пише ТСН.ua, ще жодного разу не повідомляли про порушення повітряного простору України пасажирськими літаками інших держав. Відповідно, це свідчить про те, що таких порушень не було.
«Ми користуємося власними системами виявлення повітряних цілей і вони набагато точніші та надійніші від різних моніторингових сервісів. Порушень повітряного простору України пасажирськими літаками не було виявлено. Авіалайнери, звісно ж, пролітають біля кордонів України на безпечній відстані, але в наш повітряний простір не потрапляють», – повідомили виданню у Повітряних Силах.

Найбільш ймовірно, такі новини трапляються через збої в роботі інформаційних сервісів на кшталт Flightradar 24. За словами фахівців, це відбувається, коли пасажирські авіалайнери, які пролітають поруч з українськими кордонами, передають неправильні координати через GPS-спуфінг. Про спотворення сигналів акцентують і в Державіаслужбі.
«Варто зауважити, що інформаційні сервіси на кшталт Flightradar 24 для надання інформації про політ повітряних суден застосовують технологію ADS- B, яка використовує дані щодо місцезнаходження повітряного судна за допомогою глобальних мереж супутникової навігації.
В умовах широкомасштабного застосування засобів РЕБ для придушення або спотворення навігаційних супутникових сигналів зазначені сервіси не можуть служити достовірним джерелом інформації щодо руху повітряних суден», – наголосили в Державіаслужбі.
Ще один важливий момент – після закриття повітряного простору України цивільні повітряні судна використовують альтернативні маршрути через ризик збиття системами ППО. Саме тому ймовірність прольоту іноземної цивільної авіації над нашою країною є вкрай низькою.
Тож закликаємо читачів не сприймати на віру гучні заголовки й не довіряти інформації, що немає підтвердження від офіційних джерел. Навіть якщо йдеться про дані такого відомого та авторитетного сервісу моніторингу польотів, як Flightradar.
Читайте також:
- Загадковий рейс: пасажирський літак з Москви помітили над Волинню
- Прямував до Москви: над Волинню помітили пасажирський літак
- Білорусь стягує війська до кордонів України: чи є загроза. Карта