Повне розблокування кордонів: Федерації перевізників України і Польщі уклали спільну декларацію
8 та 16 грудня у Варшаві відбулися дві зустрічі з пошуку компромісу щодо розблокування українсько-польського кордону.
У роботі спільної робочої групи Федерації роботодавців України (FEU) та Союзу підприємців і роботодавців Польщі (ZPP) бере участь депутат Волиньради, голова регіональної ради перевізників АсМАП України Волинської та Рівненської областей Віктор Козак, повідомили у Волинській облраді.
Обидві організації виступили посередниками між урядам Польщі та України з пошуку компромісу щодо розблокування українсько-польського кордону. За результатами двох зустрічей, які відбулися у Варшаві 8 та 16 грудня, робоча група сформулювала низку спільних рекомендацій, які можуть стати основою для зближення позицій сторін у пошуку можливого компромісу.
Зокрема, погоджено необхідність створення окремої черги та окремих перепусток для порожніх транспортних засобів у пунктах пропуску «Ягодин – Дорогуськ» та «Краківець – Корчова» в системі «Е-черга» (Е-Черга). Також підтримано запуск пілотного проєкту живої черги з реєстрацією в «Е-черзі» (Е-Черга) безпосередньо перед перетином кордону в пункті пропуску «Нижанковичі-Мальховіце» терміном на один місяць.
Умови рівного доступу до відповідних ринків є одним із найважливіших питань, які обговорюються робочою групою.
Враховуючи підписану 29 серпня 2022 року Угоду між ЄС та Україною про вантажні перевезення автомобільним транспортом та розуміючи, що це тимчасовий захід, узгоджений усіма членами ЄС для підтримки України у війні проти Росії, обидві сторони вирішили працювати шляхом подальших переговорів до 1 лютого 2024 року та розробити можливу пропозицію щодо посилення взаємного рівного допуску перевізників до польського та українського ринків перевезень.
Під час триваючих бізнес-дискусій усі зацікавлені сторони звертатимуться до польських та українських медіа та спільнот водіїв з проханням зменшити запальну риторику в інтерв’ю, соціальних мережах та публічних дискусіях. Робоча група зобов’язується продовжувати обговорення в дусі доброї волі та взаємовигідних ділових інтересів.
Тим не менш, незважаючи на те, що робоча група погодила більшість питань під час другої сесії, залишається одне спірне питання. Було внесено пропозицію запровадити індивідуальну систему перетину кордону з України на переході «Угринів-Долгобичув».
Польська сторона виступала за те, щоб перехід функціонував виключно для порожніх неукраїнських вантажівок. На що українська сторона не погодилась, але прийняла компромісне рішення - рекомендувати українським перевізникам утриматись при плануванні перевезень використовувати цей пункт пропуску задля збільшення пропускної спроможності заблокованих переходів з подальшим повним розблокуванням всіх переходів. Це питання перебуває в площині переговорного процесу урядів обох країн та Європейської Комісії.
Усе ж робочій групі вдалося знайти алгоритм поступового розблокування кордонів, яке може відбутися в найкоротші терміни. Враховуючи продуктивність дискусій та нещодавно знайдений компромісний потенціал, обидві сторони погодилися проводити зустрічі робочої групи (у Польщі, Україні чи онлайн) раз на два тижні.
Основна мета - не тільки повне розблокування кордонів, а й створення таких умов функціонування ринку автотранспортних міжнародних послуг двох країн, які унеможливлять подальші непорозуміння між перевізниками обох країн.
Читайте також:
- На польсько-українському кордоні помер уже третій водій
- Через страйк польських перевізників на заблокованому кордоні стало погано українському водію
- У Польщі не дозволили перевізникам почати новий протест на волинському пункті пропуску