У Луцьку за рік демонтували майже 70 білбордів, чи з'являться на їх місці нові?
Обласний центр Волині продовжують очищати від рекламних білбордів, скролів та інших великогабаритних конструкцій. Загалом з початку року демонтували майже 70 таких рекламних засобів.
Про це виданню ВСН повідомив директор комунального підприємства «Луцькреклама» Олександр Ковальський.
«Також у місті демонтували майже 30 лайтпостерів і світлових боксів. Переважно це конструкції на проспектах Соборності, Перемоги, вулицях Винниченка, Сенаторки Левчанівської й загалом у центрі міста. Крім того, було прибрано багато дрібної реклами - банери та штендери, різноформатні щити на опорах і фасадах. Загалом було демонтовано 354 різні конструкції», - зазначив Олександр Ковальський.
Переважно їх демонтували через відсутність дозволів, анулювання або ж не продовження дозволів на таку рекламу.
«Ціна, яку власники рекламних засобів зобов’язані сплачувати у міський бюджет є порівняно високою, і тому дехто з них просто відмовляється від утримання таких конструкцій. Також дозволи на рекламу не продовжують тим власникам, які невчасно сплачують кошти за розміщення своїх конструкцій.
Прибираємо у місті й рекламу на електроопорах, дозволи на яку взагалі не продовжуються через зміну законодавства. Взагалі власникам надається можливість і час здійснити демонтаж самостійно. У разі невиконання вимог міської ради, демонтаж проводить КП «Луцькреклама».
Цікавий факт полягає у тому, що багато білбордів, зокрема на проспекті Соборності, були встановлені майже 20 років тому. Вони мають досить непривабливий вигляд, і, мабуть, настав час замінити такі рекламні засоби на щось сучасніше», - каже директор «Луцькреклами».
За його словами у місті вже суттєво зменшується кількість білбордів, але на їх місці наразі не планують встановлювати будь-які нові рекламні конструкції.
«Міський голова свого часу наголошував, що Луцьк у майбутньому стане одним з міст із найменшою кількістю рекламних засобів. І загалом, коли реклами багато, інформація губиться в потоці й вона перестає працювати. Зараз у своїй більшості бізнес переходить на різноманітного типу інтернет-рекламу, яка є значно ефективнішою», - зазначив Ковальський.
Також серед власників реклами з’явилося багато боржників, хоч і місто через воєнний стан зменшило вдвічі вартість для них.
«Але навіть у таких ситуаціях виникають борги. Переважно це - великі агенції чи корпорації з інших регіонів України. Тому ми приймаємо певні міри, готуємо судові позови. Але є підприємці, які платять справно. Загалом за весь час роботи «Луцькреклами» виникали й судові спори, й конфліктні ситуації з власниками рекламних засобів. Буває що доводиться викликати поліцію, аби довести, що дійсно законно демонтовуємо конструкції. І правоохоронці сприяють нашій роботі. Але переважно ці питання вирішуються спокійно. Подекуди власники самі демонтують конструкції або ж переносять їх на околиці міста чи в інші громади», - зазначив Олександр Ковельський.
Стосовно планів на наступний рік зі знесення білбордів, то такі рішення, за словами директора «Луцькреклами» прийматимуться поступово по мірі виникнення такої необхідності.
«Наразі складно сказати яку точно кількість білбордів плануємо демонтувати наступного року, але попередньо кошти на це передбачені. Рішення щодо примусових демонтажів прийматимуться виходячи із ситуації яка складатиметься. А можливо деякі власники погасять борги й далі працюватимуть. У будь-якому випадку роботи у цьому напрямку точно будуть йти, аби наші місто виглядало гарно та по-європейськи, без надмірної кількості великогабаритних рекламних щитів, без заклеєних рекламою вікон та дешевої банерної реклами замість гарних вивісок на будинках та інших об’єктах благоустрою міста», - каже директор.
Загалом за останні роки у Луцьку помітно змінилися оформлення фасадів, вітрин, вивісок та реклами. Вони стали стриманішими, елегантнішими та виглядають гармонійно у порівнянні з ситуацією, яка була у місті кілька років тому.