Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Харківський бренд свічок «WOOD MOOD» після релокації до Луцька виходить на ринки США та Бенілюксу.

Про це засновники бренду розповіли медіа «ШоТам».

Команда WOOD MOOD виготовляє унікальні свічки в дереві, це власна розробка й запатентована конструкція харківського подружжя Анастасії та Андрія Бурзі. Через повномасштабне вторгнення окупантівта знищення майстерні у Гостомелі, що на Київщині, харківським підприємцям довелося релокуватися до Луцька.

На новому місці вони відновили роботу та готуються до виходу на ринки США та Бенілюксу. Наразі WOOD MOOD зосереджений на реєстрації торговельної марки в цих країнах. Це допоможе підприємцям захиститися від шахраїв та сприятиме налагодженню співпраці з великим ритейлом.

Далі - пряма мова.

Наші свічки – запатентована розробка

Кілька років тому ми з чоловіком задумалися про започаткування власної справи. Він працював морським офіцером, і його робота передбачала дуже довгі розлуки. З появою дітей, а на той час їх уже було троє, ми зрозуміли: потрібно щось змінити в нашому житті. Тож ми з Андрієм шукали можливості щось робити разом і проводити більше часу поруч.

Коли ми думали про те, чим можемо зайнятися, на ютубі побачили ролик з фінською свічкою. Мені видалося дивним, що цей виріб називають свічкою, коли він ним не є. Я замислилася: а як, власне, зробити справжню свічку в дереві? У мене в голові виник певний образ, ми почали гуглити, чи є щось таке. Не знайшли нічого подібного, тож із завзяттям вирішили втілити цю ідею в життя, хоч до цього майже не мали досвіду робити щось своїми руками.

Ці спроби привели до того, що Андрій власноруч розробив конструкцію, на яку ми отримали патент. Вона складається з двох частин: детальний прорахунок розмірів отвору, для того щоб не перегрівалися стінки, і глиняне денце, що розділяє віск і деревину внизу. Тож коли догорає гніт, свічка просто гасне в цьому денці й дерево не займається. Гніт, який ми використовуємо у WOOD MOOD, – також розробка чоловіка.

Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Робимо речі поза швидкими трендами

Ми із самого початку знали, що хочемо виготовляти вироби тільки із бджолиного воску. У 2019 році він переважно застосовувався або в церковних свічках, або в не дуже гарних свічках для сучасних інтер’єрів. Я прагнула надати йому нового життя й показати, як чудово він може виглядати. Ми не використовуємо у своїй продукції жодної хімії, тому що це не в наших цінностях. У нас уже четверо дітей, і я дуже відповідально ставлюся до того, які речі у нас вдома, наскільки вони екологічно безпечні. Саме тому у виробах немає хімічних віддушок і парафіну, ми використовуємо тільки натуральні ефірні олії.

WOOD MOOD – це речі поза швидкими трендами, які радують дуже довго, переїжджаючи з одного інтер’єру до іншого. Ця ідея наштовхнула нас зробити свічки багаторазовими. Ми випускаємо воскові картриджі, якими можна оновити свічку після того, як вона закінчиться. Це дозволяє користуватися продуктом якомога довше й не створювати зайвого сміття на планеті.

На нашому шляху було багато викликів. Важко було знайти навіть постачальника деревини, адже нам потрібні не просто дрова, а відсортовані, певного діаметру. До нас ставилися не дуже серйозно, і ніхто не хотів співпрацювати з нами. Після низки спроб нарешті знайшли постачальника й отримали необхідний для роботи матеріал. Ми використовуємо дерево від санітарної підрізки парків або зачисток територій під будівництво – те, що завжди йде на дрова. Цей матеріал обробляємо й робимо з нього свічки й декоративні вироби, даючи йому нове красиве життя. Працюємо переважно з кленом – у садах він є рослиною, що заважає росту плодових дерев, тож клени просто спилюють. 

Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Заснували бренд – і одразу взяли участь у великих виставках

На момент виникнення бренду ми жили в Харкові, тому й виробництво теж було там. Влітку минулого року ми переїхали до Гостомеля й частину роботи перевезли ближче до себе. У Харкові залишився деревообробний цех, де готувалася основа для свічок, а в Гостомелі ми відкрили свічкову майстерню. Поки ми розробляли технологію виготовлення, дуже багато свічок зробили з Андрієм власними руками. Коли процес налагодився й почалися замовлення, які нам вдвох уже було важко покривати, команда розширилася.

Перші клієнти з’явилися одразу. Річ у тім, що ми хотіли дізнатися, наскільки люди готові сприйняти наш інноваційний продукт, і вирішили, що найкращий спосіб це зробити – поспілкуватися з потенційними споживачами й показати їм свічки. Тож напередодні 2020 року ми взяли участь у новорічному маркеті «Всі. Свої» в Києві. Там до нас підійшли з пропозицією представити продукцію у Франкфурті на Christmasworld – це найбільша європейська виставка новорічного декору. Ми погодилися, і наша справа почала стрімко розвиватися.

Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Росіяни знищили цех і пограбували майстерню

Повномасштабна війна змусила нас замислитися, що робити далі. Наш цех у Харкові розташовувався в частині міста, де були активні бойові дії. Спочатку ми мали надію, що він залишиться цілим. Однак сусіди, які навесні виїхали звідти, повідомили нам, що можна вже не сподіватися – цех зруйнований. Гостомель був під російською окупацією, і нашу свічкову майстерню пограбували. Винесли все, починаючи з техніки й закінчуючи свічками та навіть молотками.

Однак ми переконалися, що WOOD MOOD – це дійсно наша справа та пристрасть, те, що ми хочемо розвивати й у велике майбутнє чого ми віримо. Вирішили, що будемо продовжувати працювати попри все. Нам допомогли повернутися до роботи наші клієнти: вони багато нам писали, запитували, як у нас справи, і навіть у березні робили замовлення, коли ще не була повністю відновлене виробництво. Це дуже надихало й переконувало, що наша справа потрібна навіть у цей час.

Завдяки «Новій пошті» взяли участь у великій виставці в Парижі

На кінець березня у нас була запланована MAISON&OBJET – масштабна виставка в Парижі, і нам дивом вдалося взяти в ній участь. Продукти на неї повинні були виїжджати в середині березня. Проте тоді майстерня в Гостомелі була окупована, у нас не було жодної свічки, ніхто не працював – здавалося, що представити бренд на виставці просто неможливо. Однак нас несподівано врятувала «Нова пошта». Виявилося, що велике замовлення, яке ми відправили нашому партнеру 23 лютого, якимось дивом залишилося на складі неушкодженим. І «Нова пошта» організувала доставлення до нас, а ми ті свічки надіслали в Париж. На виставку поїхали всією сім’єю: з чоловіком, чотирма дітьми й собакою.

 Для нас це була не зовсім звичайна комерційна виставка. На MAISON&OBJET важливо було представити свою країну. Наша участь у ній – це маніфест від українських виробників і митців. Ми заявили, що ми продовжуємо працювати й не здаємося. Ми налаштовані на перемогу. У нашої країни є що показати й чим пишатися. На цьому заході ми отримали дуже багато слів підтримки від іноземців.

Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Переїхали до партнерського цеху в Луцьку

Ми намагалися організувати деревообробний цех у більш безпечній частині Харкова, оскільки там залишалася наша команда. Однак у нас не вийшло налагодити стабільну роботу з кількох причин. По-перше, ми не малисировини. Деревина, з якою ми працювали, постачалася з Харківської області, однак більша частина цього регіону була замінована. По-друге, частина нашої команди активно почала допомагати ЗСУ з ремонтом автівок. Ця діяльність дуже важлива й не може стояти в одному ряду з виробництвом свічок, тож ми підтримали в цьому рішенні наших співробітників.

Взявши до уваги ці обставини, ми зрозуміли, що не зможемо почати працювати, залишаючи все, як є. Тому наше виробництво в жовтні переїхало до партнерського цеху в Луцьку. Його власник – підприємець, з яким ми співпрацювали по іншому проєкту. Він погодився допомогти нам, і ми налагодили там усі технологічні процеси. Дуже зручно, що більша частина необхідного нам обладнання вже була в цеху, і ми докупили тільки вузькопрофільне, якого нам не вистачало.

Де та як шукати гранти

Питання фінансування у відновленні діяльності є нагальним, тому я почала шукати грантові програми. Нині їх велика кількість: для релокованого бізнесу, для підприємців по галузям (аграрії, представники креативних індустрій, виробники одягу тощо), гранти швидкого реагування, націлені на допомогу при виході бізнесу на зовнішній ринок або спеціалізовані для жіночого підприємництва. Уся ця інформація консолідована на Дія.Бізнес, деякі можливості я побачила на фейсбук-сторінках громадських організацій, які підтримують жіноче підприємництво, зокрема ГО «Опліч».

Коли знаходиш грант, потрібно зрозуміти, чи він підходить тобі, а ти – йому. Якщо із цим усе добре, то далі дуже важливо сформувати конкретний запит, на що саме потрібна ця підтримка. Наступний крок – подати заявку, підготувавши всі документи та пройшовши юридичну перевірку.

Я виграла два гранти по двох різних напрямах, і це був наш перший досвід отримання такої підтримки. Перший грант від GIZ надає допомогу у відбудові свічкової майстерні в Гостомелі, за ці кошти ми купуємо обладнання. Другий грант від USAID – на розширення реєстрації нашої торговельної марки на ринки США та Бенілюксу. Це ті країни, на яких ми сфокусуємося в майбутньому. Перший грант підтримав нас тактично по гарячих запитах, а другий допоміг зробити внесок у стратегічний розвиток бренду.

Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Хочемо розвиватися, залучаючи валютні кошти в українську економіку 

Незважаючи на те що наш бренд ще маленький, до повномасштабної війни ми досить успішно працювали на міжнародному ринку: з концепт-сторами та крамницями у країнах Євросоюзу, Гонконгу та ОАЕ. Однак майже всі контракти з лютого заморозилися, оскільки ми не працювали. Тепер внутрішній ринок України скоротився, і ми розуміємо, що розширення в експортному напрямі – у будь-якому разі виграшний шлях. Це допоможе нам розвинутися як компанії та залучити валютні кошти в українську економіку.

Грант, спрямований на розширення реєстрації торговельної марки в США та Бенілюксі, допоможе нам бути захищеними в цих країнах і працювати під маркою WOOD MOOD. На жаль, питанню інтелектуальної власності зазвичай приділяється не дуже велика увага. Реєстрація торговельної марки – найчастіше не перша справа, якою займаються підприємці. У чому ж полягає проблема? З одного боку, це відсутність захисту для бренду – якщо марка не зареєстрована, а продукт популярний, то хтось легко може оформити її на себе. З іншого боку, для того щоб співпрацювати з великим ритейлом, потрібно також мати юридично зареєстровані права на свій продукт.

Реєстрація торговельної марки в США та країнах Бенілюксу – це нешвидкий процес, який загалом займає два роки. Проте для нас це закладання стратегічного плацдарму на майбутнє. На цей крок важко наважитися, адже для нього потрібно виділити певну суму коштів. Тому я дуже рада, що нам вдалося знайти для цього підтримку від USAID.

WOOD MOOD – свічки року

Нещодавно наш бренд визнали свічками року в Україні, і це для нас стало приємним сюрпризом. В Україні є кілька статистичних компаній, які проводять опитування по різних категоріях. Вони надіслали нам статистику цього року по нашій категорії, де зазначається низка критеріїв: впізнаваність бренду, дизайн, відгуки щодо якості тощо. 

Виявилося, що ми є лідерами. Система працює так, що нам надають статистику, але для того щоб отримати можливість використання цього знаку на своїй продукції, потрібно оплатити. На сьогодні для нас це не є актуальним предметом інвестицій, тому право використання нагороди ми не викупали. Однак для себе дуже приємно відзначити те, що рухаємося в правильному напрямі.

Утікаючи від війни, до Луцька переїхали творці бренду свічок, чиї вироби підкорюють США

Щодня робити все можливе й вірити в Україну

 Нині непрості часи для багатьох українських підприємців. Однак я переконана, що треба завжди йти вперед і не здаватися. Ми теж подолали багато перешкод. Проте якщо дійсно є наснага до своєї справи та бажання займатися нею, то можливості знаходяться. Іноді в дивний спосіб, як це було з «Новою Поштою» та свічками для паризької виставки. 

Варто звернути увагу на грантові програми. Закордонні партнери хочуть підтримувати українських виробників, і це може дуже сильно допомогти в бізнесі. Треба щодня робити все можливе й вірити. У нас надзвичайно чудова країна без аналогів, зроблена нами, українцями. Впевнена: у всіх нас велике майбутнє, тому що кожен українець незламний: як працівник, так і підприємець.

Можливо зацікавить

Пожежі в селі Певжа Рівненської області

Страшна пожежа на Рівненщині: врятоване немовля у важкому стані повезли до Луцька

Вона сказала «ТАК»: на виставці у Луцьку хлопець освідчився своїй коханій

Вона сказала «ТАК»: на виставці у Луцьку хлопець освідчився своїй коханій

Жителька Луцька варить 10 сортів сиру вдома на кухні і хоче зробити на цьому бізнес
відео
фото

Жителька Луцька варить 10 сортів сиру вдома на кухні і хоче зробити на цьому бізнес

Як приготувати смачні панкейки
відео

Сезонна страва: рецепт гарбузових панкейків від луцької фудблогерки

У Луцьку автомобіль в'їхав у бус: травмувався один із водіїв

У Луцьку автомобіль в'їхав у бус: травмувався один із водіїв

Зустріч із військовими та кіноперегляд: у Луцьку відзначили тисячу днів спротиву та боротьби
відео
фото

Зустріч із військовими та кіноперегляд: у Луцьку відзначили тисячу днів спротиву та боротьби

У Луцьку продають зоомагазин за пів мільйона гривень

У Луцьку продають зоомагазин за пів мільйона гривень

Ароматні осінні булочки: рецепт сінабонів від луцької фудблогерки

Ароматні осінні булочки: рецепт сінабонів від луцької фудблогерки

«Легко говорити сидячи на дивані»: екзбірник заступився за футболіста після наїзду відомого тренера з Луцька

«Легко говорити сидячи на дивані»: екзбірник заступився за футболіста після наїзду відомого тренера з Луцька