Як встановлюватимуть інвалідність після ліквідації МСЕК

Як встановлюватимуть інвалідність після ліквідації МСЕК

Після ліквідації медико-соціальних експертних комісій (МСЕК) в Україні систему встановлення інвалідності було реорганізовано. Замість МСЕК діє новий порядок, згідно з яким інвалідність встановлюється через Лікарсько-консультативну комісію (ЛКК) та медичні експертизи. 

Про це повідомляє УНІАН

З 1 січня 2025 року в Україні почне діяти оновлена система для встановлення інвалідності, яка замінить МСЕК. У Міністерстві охорони здоров'я пояснили, як зміниться процедура.

Перший етап - підготовка справи. Особистий лікар разом із пацієнтом обирає зручний заклад, де відбудеться оцінювання. В електронній системі фахівець заповнює направлення та прикріплює скановані документи, підписує їх електронним підписом та направляє в обрану лікарню.

Для скерування пацієнта на оцінювання, більше не треба засідання та рішення лікарсько-консультативної комісії (ЛКК).

Адміністратор команд лікарні перевіряє повноту інформації в документах. Профіль справи та потрібної для оцінки команди визначається автоматично. Після перевірки система ставить справу в електронну чергу на найближчий доступний час у профільної команди.

Адміністратор та лікарі не знають, коли саме та до яких фахівців потрапить пацієнт.

Особистий лікар отримує сповіщення в системі, а пацієнт - електронний лист. Їм повідомлять лише дату, час, місце проведення та тип засідання, але не склад лікарів.

Медики з експертної команди отримають доступ до розкладу та даних пацієнта лише у день оцінювання. За необхідності вони можуть направити людину на додаткові обстеження, але лише один раз і з чітко зазначеними причинами.

Усі матеріали - справа, протокол, рішення, рекомендації - ведуться та зберігаються в електронному вигляді.

Щодо всіх пунктів рішення фіксується позиція кожного лікаря та спільний висновок. Документи підписують члени команди електронними підписами.

Крім того, пацієнт може вести аудіо чи відеозапис оцінювання, а також залучити довірену особу, прикріпивши відповідне звернення до справи. Витяг із рішенням пацієнт отримує на електронну пошту або рекомендованим листом. Лікар теж матиме доступ до документів в електронній системі. Інформація щодо рішення про статус інвалідності також буде автоматично передаватися до соціальної сфери.

Читайте також: 

Можливо зацікавить