У Луцьку хочуть побудувати ще один житловий комплекс
У Луцьку на місці колишнього торговельного центру «ПАККО» по вулиці Клима Савури запроєктували торговий і спортивно-оздоровчий центр. Згодом земельні ділянки викупила компанія Єврохолдинг і детальний план території змінили: замість спортивно-оздоровчого центру - житловий комплекс на понад 10 багатоповерхівок.
До 18 травня всі охочі мали подати свої побажання та зауваження до детального плану території, щоб вони були розглянуті усіма сторонами, проте уже 13 травня на розгляд депутатів під час наступної сесії міськради подали змінений детальний план цієї території, без урахування побажань громади.
Під час засідання комісії міськради з питань генерального планування, будівництва, архітектури та благоустрою, житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергоощадності, що відбулося у п'ятницю, 24 травня, такий проєкт не підтримали. Про це у фейсбуці написав власний земельної ділянки Вадим Махомед.
Далі подаємо текст допису Вадима Махомеда:
Тепер детально:
1. На місці колишнього торговельного центру ПАККО по вулиці Клима Савура було запроектовано згідно чинного ДПТ торговий і спортивно-оздоровчий центр. Проте після того, як земельні ділянки було викуплено афілійованими особами до компанії Єврохолдинг (ЖК Яровиця) — розпочався процес внесення змін до ДПТ. Тепер на місці спортивно-оздоровчого центру — житловий комплекс більше, ніж на 10 будівель висотністю 9, 10, 14, 16 поверхів.
«Можна лише уявити кількість автомобілів, яка з’явиться в цьому районі, та наскільки збільшиться потік пішоходів», - зазначає Вадим Махомед.
До слова, одним з проєктів Єврохолдингу є ЖК Яровиця, що свого часу отримав немало критики. Наприклад, український архітектор, урбаніст Юліан Чаплінський у відео «Інфраструктуру не купиш | Огляд ЖК Луцька» поставив «двійку» урбаністиці ЖК «Яровиця». Комплекс і двір ЖК він назвав катастрофою, а те, що забудовник зробив з вулицею — ще більшою катастрофою.
2. Єдина існуюча дорога загального користування, яка сполучає густонаселений район залізничного вокзалу та вул. Клима Савура перетворюється по плану на дорогу з реверсивним рухом. Як пише Вадим Махомед, це означає, що доїзд та проїзд буде неможливим, в тому числі для пожежної техніки, комунальних служб, евакуації мешканців.
3. Замовник цього ДПТ запроєктував на чужих землях стадіони, дитячі майданчики, паркові зони, школу, дитячий садочок та ефемерні дороги.
«Але, одна біда, що цього ніколи не буде. Бо дороги прокласти там неможливо, побудувати школу — немає потреби та неможливо згідно ДБН (бо 2 школи на відстані 500 метрів та садочок в радіусі 300 метрів), а ще й усі власники земельних ділянок проти такого перспективного плану та висловили свої заперечення в письмовій формі на ім’я міської ради, проектанта та управління містобудування. Для чого це зроблено? Щоб підвищити привабливість свого нового ЖК і продати дорожче квартири. А що буде потім — а це вже нікого не цікавить. Це вже проблеми мешканців», - зазначив лучанин.
Хронологія подій
Ніби-то ТОВ «Привокзальний квартал» звернувся до міської ради з проханням змінити ДПТ в зв’язку з тим, що треба внести зміни на одну з ділянок за адресою пр. Перемоги, 34, яка перебуває в комунальній власності з кадастровим номером 0710100000:11:058:0210. Згідно чинного ДПТ там розміщені гаражі.
Було оголошено про громадські слухання. Архітектурна рада на комунальній землі запропонувала розмістити житлові багатоквартирні будинки, а на приватній землі — комунальний заклад освіти.
«На цих слуханнях домовились з громадою, що до 18 травня всі бажаючі мають подати свої побажання та зауваження до ДПТ, щоб вони були розглянуті усіма сторонами та повинна була бути проведена погоджувальна комісія. Але якийсь нетерплячий професіонал 13 травня подав на наступне пленарне засідання 59-ї сесії міської ради дане ДПТ під номером 112 без урахування будь-яких зауважень від мешканців та громадських організацій, які подали суттєві зауваження щодо порушень в проектуванні. Тобто він навіть не дочекався 18 травня. А зробив це 13-го. За 5 днів до завершення терміну громадських обговорень і не зібрав погоджувальну комісію», - пише Вадим Махомед.
24 травня відбулось засідання Постійної комісії міської ради з питань генерального планування, будівництва, архітектури та благоустрою, житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергоощадності. Комісія не підтримала цей проєкт внесення змін до ДПТ району вул. Клима Савури.
«Комісія не підтримала, мешканці проти, професійні громадські організації вважають неякісним даний ДПТ. За що я висловлюю особисту подяку усім членам постійної комісії, мешканцям, представникам громадськості та всім небайдужим. Дякую за вашу позицію!», - каже Вадим Магомед.
«А який вихід? Зараз існує зовсім інший підхід, відкритий, через урбаністичні дослідження, публічні воркшопи, коли у мешканців запитують, як вони бачать подальший розвиток свого міста та району. Так діють молоді та прогресивні, для яких й проектуються міста, яких треба спонукати жити в Луцьку. Ми повинні бути згуртовані, потрібно змінювати підходи, робити фокус на дослідженнях та пошуках ефективних рішень, на урбаністику, на те, як робити міста зручними для життя, щоб молодь не тікала і ми не жили у автомобільних заторах. Бо інакше, для Луцька буде не дуже приємним відкриттям те, що сталось зі Львовом, коли не дотримувався генеральний план, впроваджувались неефективні рішення в ДПТ і без якісної дорожньої інфраструктури Львів перетворюється на суцільний затор», - пише лучанин.
Читайте також:
- Квартири у Луцьку за понад 5 мільйонів гривень: які вони
- У Луцьку інвестор ЖК «Оселя Парк» звільнив директора компанії-забудовника за розкрадання грошей