Чим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗС

Чим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗС

Попри неминуче зростання акцизів в Україні й можливе здорожчання пального, деякі заправки досі продають бензин та дизпаливо дешевше за інші. Серед найдешевших - БРСМ-Нафта, Мотто та Люксвен.

Журналісти «Апостроф TV» взяли проби на цих АЗС - по 3 літри 95-го і дизпалива, а також на «бочці», для експерименту. Також про хитрощі розповіли в коментарі експерти галузі.

Чим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗС

«Основні схеми по здешевленню пального, – це низька якість, недолив і третя, – несплата податків до державного бюджету. Якщо їх підсумувати, то на бензині можна отримати додатково десь 7,5 гривні на літрі, по дизпальному - десь 3,5», – вказав Сергій Куюн, директор Консалтингової компанії «А-95».

Чим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗСЧим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗС

Таким чином недоброчесні продавці ошукують не лише споживачів, а й державу - через несплату податків. За підрахунками компанії «А-95», через недобросовісних продавців держбюджет втрачає близько 10 млрд грн на рік - у середньому по 100 млн на кожну дешеву «розливайку».

«Чим дешевше пальне, тим менше податкове навантаження. Відповідно, воно до 2 літрів доходить. Виходить за рахунок держави вони намагаються зробити привабливішим своє пальне», – зазначив Сергій Куюн.

Неякісний бензин – це шкода автомобілю, удар по кишені та здоров'ю. Це підтверджують результати лабораторних досліджень: бензин з БРСМ-нафта не відповідає вимогам за вмістом сірки, її у майже 4 рази більше, ніж потрібно, також перевищена норма об'єму частки бензолу та етанолу.

З «дизелем» – схожа ситуація: сірки - забагато, температура спалаху – занизька, відтак, ремонт паливної системи, нагар та перегрів двигуна, як наслідок – вартісний ремонт, гарантовані. Якщо авто на дизелі, то на додачу є ризик пожежі через низьку температуру спалаху пального. Увипадку Мотто сірка, бензол і етанол у бензині не проходять перевірку, є питання до октанового числа - воно нижче норми, отже пальне ймовірно саморобне. З «дизелем» також є проблеми, як у БРСМ. 95-й з Люксвену і «бочки» – також сумнівної якості.

Чим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗСЧим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗСЧим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗСЧим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗСЧим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗСЧим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗС

«З 4 зразків, які задекларовані як А-95, жоден не відповідає вимогам державного стандарту. Вони містять етанол у кількості більше 30%, окремі перевищують вимоги по вмісту бензолу і по вмісту сірки. Тобто, це бензини сумішеві, які зроблено не на серйозному НПЗ», – зазначив Микола Худолій, директор випробувального центру паливно-мастильних матеріалів.

Низькоякісне пальне шкодить авто, заливаючи в бак начебто «дешеве» пальне, водій платить здоров'ям, автівкою та підвищеними витратами. Низькоякісне пальне витрачається більше на понад 10%, тому водій переплачує понад 5 грн на літрі.

Окрім цього, так звані «бюджетні» заправки теж заробляють, як мінімум, двічі: з продукту, яким наповнюють автомобілі, та з податків, замість того, аби наповнювати державний бюджет і спрямовувати кошти на Збройні сили України.

Читайте також:

Можливо зацікавить