Чим небезпечне «дешеве пальне» та що приховують мережі АЗС
Попри неминуче зростання акцизів в Україні й можливе здорожчання пального, деякі заправки досі продають бензин та дизпаливо дешевше за інші. Серед найдешевших - БРСМ-Нафта, Мотто та Люксвен.
Журналісти «Апостроф TV» взяли проби на цих АЗС - по 3 літри 95-го і дизпалива, а також на «бочці», для експерименту. Також про хитрощі розповіли в коментарі експерти галузі.
«Основні схеми по здешевленню пального, – це низька якість, недолив і третя, – несплата податків до державного бюджету. Якщо їх підсумувати, то на бензині можна отримати додатково десь 7,5 гривні на літрі, по дизпальному - десь 3,5», – вказав Сергій Куюн, директор Консалтингової компанії «А-95».
Таким чином недоброчесні продавці ошукують не лише споживачів, а й державу - через несплату податків. За підрахунками компанії «А-95», через недобросовісних продавців держбюджет втрачає близько 10 млрд грн на рік - у середньому по 100 млн на кожну дешеву «розливайку».
«Чим дешевше пальне, тим менше податкове навантаження. Відповідно, воно до 2 літрів доходить. Виходить за рахунок держави вони намагаються зробити привабливішим своє пальне», – зазначив Сергій Куюн.
Неякісний бензин – це шкода автомобілю, удар по кишені та здоров'ю. Це підтверджують результати лабораторних досліджень: бензин з БРСМ-нафта не відповідає вимогам за вмістом сірки, її у майже 4 рази більше, ніж потрібно, також перевищена норма об'єму частки бензолу та етанолу.
З «дизелем» – схожа ситуація: сірки - забагато, температура спалаху – занизька, відтак, ремонт паливної системи, нагар та перегрів двигуна, як наслідок – вартісний ремонт, гарантовані. Якщо авто на дизелі, то на додачу є ризик пожежі через низьку температуру спалаху пального. Увипадку Мотто сірка, бензол і етанол у бензині не проходять перевірку, є питання до октанового числа - воно нижче норми, отже пальне ймовірно саморобне. З «дизелем» також є проблеми, як у БРСМ. 95-й з Люксвену і «бочки» – також сумнівної якості.
«З 4 зразків, які задекларовані як А-95, жоден не відповідає вимогам державного стандарту. Вони містять етанол у кількості більше 30%, окремі перевищують вимоги по вмісту бензолу і по вмісту сірки. Тобто, це бензини сумішеві, які зроблено не на серйозному НПЗ», – зазначив Микола Худолій, директор випробувального центру паливно-мастильних матеріалів.
Низькоякісне пальне шкодить авто, заливаючи в бак начебто «дешеве» пальне, водій платить здоров'ям, автівкою та підвищеними витратами. Низькоякісне пальне витрачається більше на понад 10%, тому водій переплачує понад 5 грн на літрі.
Окрім цього, так звані «бюджетні» заправки теж заробляють, як мінімум, двічі: з продукту, яким наповнюють автомобілі, та з податків, замість того, аби наповнювати державний бюджет і спрямовувати кошти на Збройні сили України.
Читайте також:
- Підвищення акцизів на пальне - це великий удар для населення та бізнесу, - експерт
- У Луцьку продають дешеве пальне «від WOG»: деталі
- На АЗС «Паливо» дають знижку військовим на дизель