Експерт Сергій Куюн обурився відсутністю анонсованого німецького бензину на заправках БРСМ
Експерт ринку пального, директор Консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн не знайшов на заправках БРСМ анонсований німецький бензин за мінімальною вартістю, як раніше обіцяли.
Про це він написав на своїй сторінці у фейсбуці.
Далі подаємо допис без змін:
«Як я шукав німецький бензин
Та ти шо, та ти шо! Пишуть, БРСМ почала імпорт німецького бензину. Нарешті, думаю, яя, перемога! Повідомляється також про мінімальну вартість – на 5-8 грн дешевше, ніж у перевірених місцях. Тре їхати!
На двох станціях дорогою на роботу ознайомився з документами й прейскурантом. Весь бензин виробництва ТОВ «Стандарт Ойл 2000», м. Гадяч, Полтавська область з якоюсь виробничою базою у Переяславі Київської області. Чесно, думав, що німецьку екзотику повезуть насамперед у столицю.
Починаю аналізувати далі: мабуть, німецький бензин лишили на Заході, там же ближче. Але друзі зі Львова, Волині, Франківська дали аналогічну відповідь: немає ніякого німецького бензину. Є лише переяслівсько-гадячський (див. фото). В Дніпрі теж.
На гарячій лінії БРСМ теж не дали відповіді, де ж той німецький бензин? «Дзвоніть на АЗС», – кажуть. Смішно. От тільки на АЗС я ще не дзвонив, щоб купити бензин. Виходить, так можна було? Розкидати по ЗМІ новину про імпорт двох відер німецького пального і типу тепер по всій мережі бензин з Гадяча перетворився на бензин з Бундесу. На кого розрахований такий прикольний стратегічний маркетинг з 90-х?
Насправді, нічого дивного не сталося. Минулого тижня під час свого камінг-ауту БРСМ вперше визнала, що має у своїй структурі двох «виробників» – «Стандарт Ойл 2000» та «ТНТ Груп», а також виробника спирту «Фазор».
Як це працює на практиці, при тому дуже давно: весь заводський бензин, раніше А-92 з Білорусі, а тепер звідусіль, включно з власним прямогонним бензином, везеться на вказані виробництва у Гадячі та Київській області. Раніше цей бензин змішували з безакцизними октано підвищуючими розчинниками з рф та рб (імпортувала їх компанія «Катма Груп», від якої раніше відрікались, а тут раптом визнали своєю). Зараз, коли такої можливості немає, мішають зі спиртом з «Фазору». Якість, як то кажуть, на любителя, але ж дешевше!
Але як вони це роблять? Питання на знання географії: навіщо імпортувати заводський бензин з Європи, везти його в Полтавську або Київську область (600-850 км від кордону), додавати там спирт, а потім, наприклад, везти назад до західного кордону у той же Львів (знов 600-850 км)? Одна логістика затягне на 4-5 гривень на літрі. І при цьому він на 5 грн виходить дешевше, ніж у інших! З такими номерами у цирку треба виступати!
Чому не можна продавати у тому ж Львові чистий німецький бензин, як то роблять ОККО, WOG, UPG? Все просто: на чистому бензині не буде тієї економіки, як після меджику зі спиртом на нафтобазах та міні-НПЗ.
Це питання: сама БРСМ пише, що якість німецького бензину чудова. Це дійсно так: згідно документів в ньому абсолютно немає етанолу, а це реально рідкість. Тоді ще питання: навіщо говорити про його якість, а насправді везти хтозна-куди, додавати спирт і потім продавати як Е-10 (до 10% спирту, див. фото)? Навіщо це покращення? Цікаво, що думають з цього приводу німці?
Гадаю, ніхто тому німецькому бензину екскурсію довжиною 1200-1700 км по Україні насправді не робить. А спирт додають десь на місці, бо його вміст реально показують лабораторні дослідження (і не10%, а 25% і більше, як я писав раніше).
Катається цей та інший бензин суто по «акцизних» паперах. Так, податки, в цьому вся суть цього бізнесу протягом всього його існування ще з часів Ставицького. Інакше модель не складається.
Корочє, лишився я без німецького бензину. Та і чорт з ним! Без будь-яких доробок він є у «зелених» мережах. Та й машина в мене дизельна…»
Читайте також:
- «БРСМ, Мотто та VST найбільше крадуть податків», - експерт Сергій Куюн
- Підвищення акцизів на пальне з 1 вересня в Україні: як зміняться ціни на заправках
- Зеленський підписав закон про акциз на пальне, який мав стати чинним напередодні