Очне чи дистанційне навчання: що обирають студенти у Луцьку ?
Пандемія та повномасштабна війна докорінно змінили освітній ландшафт України, змусивши нас пройти незворотний шлях від звичних класів до екранів комп'ютерів і назад. Сьогодні питання вибору форми навчання — очного чи дистанційного — залишається одним із найгостріших, викликаючи запеклі дискусії серед батьків, педагогів та самих здобувачів освіти.
Журналісти ВСН провели бліц-опитування студентської молоді Луцька щодо переваг очного або ж дистанційного навчання та отримали коментар керівника одного з вищих навчальних закладів міста.
Опитування чітко засвідчило, що думки студентів щодо формату навчання кардинально розійшлися. Частина респондентів рішуче виступає за очну форму, аргументуючи свій вибір не лише легшим сприйняттям навчального матеріалу, але й критичною потребою в соціалізації та живій комунікації. Водночас, значна кількість студентів віддає перевагу дистанційному навчанню. Для них це єдиний прийнятний варіант, що дозволяє поєднувати здобуття освіти з роботою чиіншими важливими життєвими обставинам.
19-річна Анна, студентка третього курсу Волинського національного університету імені Лесі Українки, зізналася, що в універсйтеті не мала досвіду дистанційного навчання, але у шкільні роки такий формат був для неї надзвичайно зручним та вигідним.
«Дистанційне навчання припало на 11-й клас – це було для мене дуже вигідно, тому що підготовка до НМТ і все склалося так, як було мені зручно, тому надаю перевагу дистанційному навчанню»,- зазначила Анна.
Студентки Христина та Ніка також повністю підтримують дистанційний формат, оскількй він дозволяє їм успішно поєднувати освіту з професійною діяльністю. Обидві дівчини вже працюють за фахом, і саме гнучкість "дистанційки" дає їм можлйвість ефективно розподіляти свій час, набуваючи при цьому безцінного практичного досвіду без відриву від навчального процесу.
«Коли була на першому курсі, то перевага, звісно, була на очному навчанні, але зараз, коли поєдную з роботою, то краще дистанційне навчання, оскільки я маю змогу і навчатися, і працювати, а очно відвідувати пари важко»,- розповіла Христина.
«Я працюю за спеціальністю, викладаю польську в онлайн школі. Тому у звʼязку з тим, що я працюю і дуже багато часу приділяю роботі, то з легкістю мені дається дистанційне навчання. Звичайно, сумую за одногрупницями, хочеться більше комунікації, але для мене, я думаю, це найоптимальніший варіант»,- зізналася 19-річна Ніка.
Іншу позицію займає студентка Юлія, яка, на противагу своїм одногрупницям, рішуче підтримує очне навчання. На її думку, саме жива комунікація є ключовою для молоді. Юлія вважає, що особиста взаємодія з однолітками та викладачами необхідна для повноцінної соціалізації та успішної самореалізації в майбутньому дорослому житті.
«Дистанційне навчання на початку зручне, але очне навчання – це в першу чергу соціалізація, більша зацікавленість у предметі, ти бачиш викладачів, очно ти бачиш своїх одногрупників і відбувається більша комунікація з людьми, щотеж дуже важливо для студентів».
Серед прихильників традиційної форми навчання також опинилася 21-річна Марія. Її вибір очного формату є досить показовим, адже дівчина самостійно відрахувалася з третього курсу, зрозумівши, що обрана спеціальність їй непідходить. Попри цю паузу в навчанні та активний пошук нового життєвого шляху, Марія вважає, що для майбутнього розвитку та соціальної адаптації очне спілкування є незамінним.
«Надаю перевагу очному навчанню, оскільки я краще сприймаю інформацію на слух, коли все бачу і мені цікавіше, коли я вживу спілкуюся з людиною»,- розповіла Марія.
Думка ректора Волинського національного університету імені Лесі Українки, Анатолія Васильовича Цьося, співзвучна з позицією прихильників традиційного формату. На його переконання, лише стаціонарна форма дозволяє повноцінно проводити практичні та лабораторні заняття, де студенти мають безпосередній доступ до усього необхідного обладнання та устаткування.
«Ви уявляєте медика, який дистанційно вчиться? Або хіміка, який дистанційно вчиться? Та навіть історика. Треба розмовляти, відстоювати свою точку зору, знаходити аргументи, які підтверджують цю точку. Тому на мою думку, очненавчання, навіть, непорівняно краще за будь-яке інше», - зазначив Анатолій Цьось.
Вибір між форматами залежить від особистих обставин: частина студентів обирає гнучкість дистанційки дляроботи, тоді як інша частина, разом із ректором, підтримує очну форму. Для молоді очне навчання виявилося кращим варінатом, оскільки воно забезпечує повноцінну соціалізацію та необхідні практичні заняття з використанням університетського обладнання.
Авторка: Міра Будчик
Читайте також:
- Студентське життя у Луцьку: що каже молодь про свої будні
- Життя в гуртожитку зсередини: які умови для студентів у Луцьку
- Робота для студентів у Луцьку: що пропонують?