Понад 2 тисячі євро збитків за тиждень: луцький перевізник розповів про ситуацію на польському кордоні

Понад 2 тисячі євро збитків за тиждень: луцький перевізник розповів про ситуацію на польському кордоні

Другий тиждень поспіль польські перевізники страйкують на кордоні з Україною, тим самим, провокують зростання черг та збитків. Скільки вартує один день простою для вантажного авта та які є шляхи вирішення конфліктної ситуації, журналісти ВСН дізнавалися у одного з найбільших міжнародних перевізників на Волині.

Нагадаємо, польські перевізники з 6 листопада розпочали фізичне блокування трьох з чотирьох найбільших прикордонних переходів на польсько-українському кордоні. Й українські, і польські експортери, імпортери та перевізники вже зазнають збитків, так само страждають і взаємини між двома країнами, які ще не встигли відновитися після зернового конфлікту.

Компанія «Ромді Україна», що заснована у Луцьку, працює на міжнародному ринку перевезень 15 років та доставляє вантажі по території України, СНД та ЄС. Її керівник Роман Тарасюк не з чуток знає про складну ситуацію на польському кордоні, адже і водії, і автівки цього перевізника безпосередньо стали заручниками страйку колег-поляків.

Понад 2 тисячі євро збитків за тиждень: луцький перевізник розповів про ситуацію на польському кордоніПонад 2 тисячі євро збитків за тиждень: луцький перевізник розповів про ситуацію на польському кордоні

Роман Тарасюк відповів на запитання журналістів ВСН щодо збитків, які вже зараз несе компанія та про шляхи вирішення проблеми.

- Яка ситуація на кордоні станом на зараз?

- Вчора відбулася зустріч між представниками українських перевізників з польськими, ні до чого так і не домовилися. Перенесли перемовини на пізніше. Черги збільшуються, товар застряг на кордоні, нічого хорошого там не відбувається ні для перевізників, ні для української економіки у військовий час.

- Скільки авто компанії «Ромді Україна» опинилися в заручниках такої ситуації?

- Безпосередньо наших авто там 6. Коли оголосили про майбутній страйк, ми підготувалися і не планували маршрут через Польщу, але вже були підписані контракти з польськими партнерами, ми повинні були забрати вантажі, та і тут їх чекають на різних виробництвах, потрібно їх доставити. Тепер мусимо компенсовувати водіям збитки, час за простій, а в таку погоду машину постійно треба прогрівати тощо.

- Про яку саме суму збитків йдеться?

- Стосовно конкретно наших автомобілів: 7 днів простою - це 350 євро на одне авто, множимо на кількість авто. Це тільки щоб компенсувати простій. А машина ж стоїть, вона не заробляє, проплачені всі страховки тощо. Це ми як перевізники несемо такі збитки, а стосовно виробництв, які чекають сировину чи готову продукцію, яку вони замовили - це також немалі матеріальні втрати. 

- Як почуваються у чергах ваші водії? Нещодавно був прикрий випадок, коли український водій помер у місті Хелм, не дочекавшись своєї черги.

- От уявіть собі: стоїть в лісах, полях черга з вантажних авто, протяжністю 30 кілометрів. Добре, якщо авто стоїть біля магазину, а якщо в радіусі 10-15 кілометрів немає зовсім нічого: ні туалету, ні можливості придбати їжу, а інформації, коли вони пройдуть кордон - жодної. Це повна невизначеність. А про той випадок чув, дуже жаль.

- Чи реально погодитися на їхні умови?

- Виконання їхніх умов неможливе. Вони хочуть свої авто повертати поза чергою з України, швидко заробляти гроші, а українські перевізники, відповідно, в 2 рази повільніше щоб їздили. Хочуть окремо виділений кордон для польських перевізників, це нереально.

Якщо піти на такі умови, то прогнози невтішні: галузь українських перевезень стане на стоп, а польські перевізники активно працюватимуть, ставитимуть свої тарифи.

- Які шляхи вирішення конфлікту, як вважаєте?

- На мою думку, тут має втрутитися влада на найвищому рівні безпосередньо. І не казати, що в нас війна і це наразі неважливо. Це дуже важливо! Чому цьому не надають глибокого значення, я не розумію. Це така дипломатія з Польщею? Польща за весь час рік вже третій страйк проводить і це при воюючій країні. Вони не знають, що таке війна, думають лише про свій бізнес.

Польська влада також має йти на зустріч, як так можна перекрити воюючій країні міжнародні артерії, це не нормально. Або це організували якісь політичні партії антиукраїнські, адже протестують далеко не всі польські перевізники, багато хто це взагалі не підтримує.

- Як ви оцінюєте ситуацію загалом?

- Я вважаю, що ця ситуація - це якесь випадання з реальності, в якій ми живемо. Перетягування на себе ковдри однією з наших ключових партнерських країн. Якщо комусь щось не подобається, будемо обговорювати, а не такими радикальними методами і в односторонньому порядку диктувати умови.  

Раніше видання ВСН повідомляло, що перед пунктом пропуску «Дорогуськ – Ягодин» помер український водій, який так і не зміг дістатися додому через польський протест. Це сталося на парковці міста Хелм, неподалік від пункту пропуску. 

Читайте також:

Можливо зацікавить