Як користуватися відремонтованим проспектом Волі у Луцьку
Острівці безпеки, поділений на декілька зон тротуар, різноколірна бруківка - на проспекті Волі, який цьогоріч мають завершити ремонтувати, є декілька нововведень. Де ходити пішоходам, де їздити велосипедам і як мають їздити авто дізнавалися журналісти видання ВСН.
Роботи на проспекті ще не завершені. Ліворуч від дороги ще не повністю облаштовані тротуари. А на тих ділянках, де тротуарна частина готова, є декілька зон, позначених кольоровою плиткою.
Як розповіла виданню інженерка-проєктувальниця Майстерні архітектури та дизайну MOST Ольга Шевчук, яка є однією з авторів цього проєкту, наразі реконструкція проспекту Волі відбувається чітко згідно з проєктом.
«Зважаючи на проблематику й особливості міста, ми пропонуємо переглянути проєктування вулиці. Основним принципом, яким ми керувалися, – це забезпечення гідних умов для пересування, насамперед пішки, велосипедом, упорядкування паркування і гарантування зручного руху громадським транспортом і приватними автівками», - зазначала вона на презентації проєкту у 2021 році, пишуть Волинські новини.
Кольорова бруківка. Що вона означає
Тротуарна зона поділена бруківкою різного кольору:
- Червоний – цим кольором позначають велодоріжки.
- Білий – це колір «дорожньої розмітки» в межах переходів через бічні вулички.
- Сірий – цим кольором позначена транзитна, тобто пішохідна, зона.
- Чорний – бруківкою найтемнішого кольору позначені острівці безпеки, зони зупинок та перехідні зони, які відмежовують велодоріжку та тротуар. Також темна бруківка використана у прифасадній зоні, яка примикає до будинків.
Під час капремонту біля переходів, що перетинають проїжджу частину, а також біля зупинок громадського транспорту, укладають тактильну плитку жовтого кольору, що підвищить безпеку пересування людей з проблемами зору.
Для пішоходів
На проспекті Волі облаштовано прифасадну зону, транзитну зону і технічний хідник.
Прифасадна зона розміщується вздовж будівель, вимощена темною бруківкою. Тут, до слова, можуть бути влаштовані літні майданчики закладів громадського харчування та тераси для відпочинку.
Транзитна зона - основний тротуар, яким рухаються пішоходи. Позначений сірою бруківкою.
Обабіч дороги є ще технічний тротуар, який вужчий за транзитну зону. Він призначений для того, щоб з припаркованого паралельно до дороги авто, водій та пасажири змогли відкрити безперешкодно відкрити дверцята і вийти. Він теж означений сірою бруківкою.
Вздовж проспекту вже розпочали висаджувати дерева, згодом там ще з’являться кущі та засіють травою зелені зони. Також передбачені вуличні меблі: лави, смітники, а також декоративні ліхтарі. Зокрема, одне з місць, де з’являться лави, буде організоване біля 4 гімназії.
В межах переходів через проспект облаштовані острівці безпеки, на яких ще буде встановлено контрастне освітлення, щоб пішоходів добре було видно у вечірній та нічний час. Острівці безпеки привертають увагу водіїв до переходу, дають можливість пішоходу безпечніше перечекати, роблять пішохода видимим для водіїв.
В межах бічних вуличок, які виходять на проспект Волі, тротуари і велодоріжки не перериваються - це покращує безпеку, а також в дощ там не збираються калюжі.
Для велосипедистів
Облаштовується велодоріжка червоною бруківкою. Крім того, що вона відрізняється від зони для пішоходів, вона також від них відділена зоною озеленення, де це можливо.
Вздовж проспекту біля деяких громадських будівель також будуть встановлені велостійки, де можна буде прикріпити велосипед.
Наразі оскільки головний тротуар ще не облаштований, багато лучан використовують у його якості велодоріжки. Але є й випадки, коли пішоходи не зважають на розмітку і йдуть велодоріжкою, як тротуаром. Але це радше від незнання, аніж від незручностей.
Для водіїв
Водіям слід пам'ятати, що на відремонтованій ділянці облаштовані острівці безпеки. Вони обов’язково мають бути на нерегульованих пішохідних переходах, якщо вулиця має щонайменше дві смуги руху в обох напрямках. До 2018 року державні будівельні норми цього не передбачали.
Острівці трохи викривлюють траєкторію руху авто та звужують смугу руху. Це змушує водія зменшувати швидкість та робить перехід більш безпечним. Якщо острівець правильно оформлений та розміщений, то він не несе нікому небезпеки, хіба крім водіїв, які порушують Правила дорожнього руху.
Для комфортнішого та безпечного повороту на бічні вулички передбачено влаштування лівоповоротних смуг окремо від тих, хто рухається вздовж проспекту. Ці рішення буде видно після завершення нанесення розмітки. Напрямні острівці з розмітки, оновлене освітлення теж покращать безпеку руху.
Також на проспекті Волі облаштовані кишені для паркування, які теж означені бруківкою темно сірого кольору і невеликі за розміром. А забезпечити видимість у зоні пішохідних переходів мають антикишені.
Читайте також:
- У Луцьку на проспекті Волі - нові дорожні знаки
- У Луцьку виділять понад 2 мільйони гривень на встановлення камер відеоспостереження
- На проспекті Волі висадять майже 200 дерев та 4 тисячі кущів
- У Луцьку на проспекті Волі після ремонту планують встановити «розумні зупинки»