Вчені знайшли причину, чому сивіє волосся

Вчені з США вважають, що могли знайти причину, чому волосся сивіє з віком. На їх думку, це відбувається через те, що пігментні клітини втрачають здатність до дозрівання. Така затримка розвитку впливає на незрілі клітини, які інакше розвинулися б у меланоцити, які надають волоссю його природний колір.

Про нове дослідження пише ВВС.

Команда з Університету Нью-Йорка (NYU) досліджувала цей процес на мишах, у яких ідентичні клітини відповідають за колір хутра.Вони кажуть, що нові дані можуть у майбутньому допомогти зупинити процес посивіння.

Натомість Британської асоціації дерматологів (BAD), заявляє, що робота з меланоцитами також може допомогти краще зрозуміти та лікувати певні види раку та інші захворювання.

Як сивіє волосся та що з цим робити?

Ми постійно втрачаємо волосся - це нормальний цикл у житті. Нове волосся росте з волосяних фолікулів, розташованих у шкірі, де також містяться меланоцити, що виробляють пігмент.

Меланоцити також постійно розпадаються і оновлюються. Нові створюються зі стовбурових клітин, і саме ці клітини, на думку дослідників, «застрягають» у підвішеному стані у людей, чиє волосся стало сивим.

Команда NYU Langone Health використовувала спеціальні сканування та лабораторні методи, щоб вивчити процес старіння клітин.

Значною мірою, як волосся старіє, випадає, а потім знову відростає, дедалі більша кількість стовбурових клітин меланоцитів починає гірше працювати.Стовбурові клітини перестають переміщуватися у фолікулі та завмирають, таким чином не дозріваючи до повноцінних меланоцитів. За відсутності пігменту волосся стає сивим, білим або сріблястим.

«Наше дослідження доповнює базове розуміння того, як стовбурові клітини меланоцитів зафарбовують волосся. Нововіднайдені механізми підвищують ймовірність того, що таке ж фіксоване розташування стовбурових клітин меланоцитів може існувати в людей. Якщо це так, це є потенційним шляхом для відвернення або запобігання посивінню», - сказав журналу Nature провідний дослідник доктор Ці Сун, постдокторант NYU Langone Health.

Вчені не вперше припускають, що посивіння волосся може бути частково зворотним процесом. Однією з можливих причин передчасного посивіння, яку можна усунути, є погане харчування. Деякі дослідники стверджують, що посивінню волосся може сприяти стрес, і припускають, що усунення тривоги може відновити процес пігментації - принаймні на деякий час.Інші дослідження показують, що те, коли ми сивіємо, частково визначає генетика, або наша ДНК.

Фахівці радять не вищипувати сиве волосся. Це не завадить наступній волосині, яка виросте з того самого фолікула, також бути сивою. А якщо ви пошкодите волосяний фолікул, новому волоссю може бути важко рости, тож у вас може стати менше волосся або навіть зовсім лисі місця на голові.