«Завдяки їй я живу нормально»: хто приїхав підтримати батька загиблої медички з Волині на суд зі священником МП
14 листопада біля Ковельського міськрайонного суду зібралося багато людей на підтримку батька загиблої на війні медички 14-ї окремої механізованої бригади імені князя Романа Великого Олени Созонюк. Василя Созонюка звинувачують у завданні священнику легких тілесних пошкоджень священнику УПЦ МП Святославу Чижуку із села Обенижі.
Загалом сюди приїхали побратими загиблої медички, інші військові, односельчани та небайдужі волиняни, яких обурила ця ситуація.
«Ми приїхали підтримати батька Олени, яка не раз витягувала нас й надавала медичну допомогу коли били «градами» і гелікоптерами. Завдяки їй я живу нормально. Вона в будь-якій ситуації бігла нам на допомогу. Тепер ми зобов'язані допомогти її сім'ї. Лише почули про цю ситуацію хлопці підірвалися й приїхали», - розповів Андрій, бойовий побратим Олени.
Московський патріархат - це п'ята колона в нашій країні, яка створює конфліктні ситуації, аби розхитати суспільство, вважає ще один побратим загиблої військової.
«Надіємося на справедливість, і на те, що йому заборонять правити у селі й дадуть людям нормально жити, а не тупіти як вони звикли. Як він раніше казав: «Я тут - цар і Бог», але на кожного є управа. Він отримує гроші за свої провокації, які постійно влаштовує. На автостації домахався до хлопців, порозливав їм пиво, а вони не подивилися на рясу і поставили мозок на місце. А він пішов зняв побої й написав на батька Олени заяву.
В нашій країні не заборонена будь-яка віра, але коли вона відтворює російську пропаганду, то це не нормально. Взагалі його потрібно судити пропаганду як колаборанта», - зазначає ще один побратим Олени.
Також під судом зібралося багато односельчан Василя Созонюка. Вони побачили допис у соцмережі й приїхали підтримати сім'ю, виступити за правду.
«Тут і побратими Олени, тероборона, і багато односельчан. Усі бажаючі приїхати не змогли, але нас багато. Ми тут за справедливість, і проти московського патріархату. Цей священник дуже багато зробив поганого для села: включав колонки на всю потужність з самого ранку, по вечорах співав на підвіконні, постійно всіх провокував. Загалом він Москві служить, і що тут ще говорити. Але батьки Олени витримали цей удар. Вони дуже хороші й позитивні.
А Олена на днях мала б зустріти своє 29-річчя. Загалом вона мала б родитися хлопцем, така була вольова і характерна. Вона однією з перших була на Майдані, далі добровольцем пішла в АТО. Спочатку була поваром, потім закінчила курси медика і з початком повномасштабного нападу вона знову пішла на війну. Дуже багатьох побратимів вона витягла, декому врятувала життя. Один з них розповідав, що Олена віддала своє життя за нього прикривши його. Вона була дуже бойова і хороша дівчина», - розповів односельчанин Микола.
За його словами до цього священника у селі доволі негативне ставлення, і має він лише 10-15 прихильників.
«Переважно це старші жінки, яким складно донести інформацію про московський патріархат. Він як той щур ховається і править по хатах. Хоча він не має права на це - переважна ж більшість селян виступає проти. Було б добре, аби суд заборонив взагалі йому до нас в село заїжджати. Його повинні наказати за знущання з сім'ї загиблої, яка віддала життя за Україну. Інший не побоявся б і порішив на місці його за ті слова, що він говорив», - розповів чоловік.
Також до суду приїхали активісти громадської організації «Материнство України» аби підтримати родину загиблої Олени. Оксана Нікуліна привезла Олі на пам'ять розмальовану тарілку з портретом її сестри.
«13 листопада їй мало б бути 29 років, але вона уже назавжди в Небесному легіоні. Олена винесла на собі не одного військового, рятувала їх, і поклала своє життя за нас. І скільки будемо жити, дякуватимемо їй за це.
У неї лишилась сиріткою дитина. І люди приїхали сюди аби підтримати її родину і сказати «Ні» фсбшній структурі. А ця церква розколює нас з середини, і усе спільне з Росією повинне щезнути з нашої землі. У нас має бути своя мова, церква і правдива історія», - розповіла дівчина.
Також вона привезла священнику у подарунок тарілку з зображенням «руського міра».
«Ось тут в одному лиці вся війна. Лише його тут не вистачає», - зазначила активістка.
Ковельчанка Ніна Ющук виходила з судової зали зі сльозами на очах і намагалася донести священнику неправильність його вчинку.
«Цей батько виховував свою дитину, яка стала на захист нашої країни, яка уже облита кров'ю наших дітей. І для чого ви так низько впали, бо не знайшли компроміс, а подали в суд. Як можна так чинити зі згорьованим батьком? Мені небайдужа доля нашої країни, і болять смерті цих дітей», - казала плачучи жінка.
Представник тероборони зазначив, що усі слова священника у суді були брехливі.
«Я неодноразово з ним стикався, і це неадекватна людина. Він провокує людей, створює конфлікти, потім цим користується, безпідставно телефонує у поліцію. Неодноразово, як тероборона, ми приїжджали до церкви, де він на горищі включав багатоватні колонки на всю потужність з самого ранку. Чому він промовчав на питання адвоката про ще якісь побої. Біля магазину він виривав пляшки з пивом з рук хлопців, боровся з ними, кажучи, що пити алкоголь у селі гріх. Чому він про це промовчав? Він проти себе озлобив все село. У будь-якій ситуації можна знайти вирішення конфлікту, але не доводити масу людей до такої ненависті», - зазначив тероборонівець Роман.
Батьки загиблої Олени не очікували побачити такої кількості людей біля суду.
«Ми вдячні всім, хто прийшов, хто не забуває нашу Оленку», - сказав після суду Василь Созонюк.
Наприкінці священник Святослав Чижук побоявся вийти до людей, які його чекали після судового засідання, тож його, ймовірно, виводили через чорний хід.
Нагадаємо, священник подав позов на мешканця села Обенижі Василя Созонюка начебто за побиття. Василь Созонюк - батько загиблої на війні медички Олени, якій напередодні священник казав: «Ти ще досі жива?». Церква цього села нещодавно перейшла до ПЦУ. А місцевий священник вимагає від батька загиблої медички гроші, кажучи, що через нього втратив церкву.
На попереднє судове засідання Святослав Чижук не з’явився, бо боявся людей, тож суд перенесли на 14 листопада. У суді цього разу він давав покази, а на наступному засіданні мають заслухати інших свідків та вивчити докази. До слова, священник на суд прийшов з бодікамерою.
Текст і фото: Юлія АНТОНЮК