«Нас чомусь рівняють до крутих бізнесменів»: чи встановили луцькі таксисти касові апарати. Відео
В Україні зобов'язали усіх таксистів встановити касові апарати, аби після кожної оплати за перевезення люди отримували чек.
Закон вступив у дію вже з 1 жовтня, втім, чи дотримуються луцькі таксисти цього правила розповіли у сюжеті каналу Конкурент ТВ.
Ідея використання РРО, Себто, касових апаратів для таксистів виникла ще у січні 2022 року. Ще тоді говорилось, що таксисти, котрі не встановлять РРО, будуть змушені сплатити штраф. Втім, у зв'язку із повномасштабним вторгненням росіян, все відтермінувало. Врешті це змінилось.
З 1 жовтня 2023 року в Україні за невстановлений касовий апарат таксисти можуть отримати штраф. Такий закон, за словами юриста Валентина Хаймика, повинен зробити прозорим доходи підприємців, які надають послуги таксі.
«Суть цього закону спрямована на те, щоб доходи, які отримують підприємці, були обліковані. Якщо з точки зорузаконодавства говорити, то будь-який таксист, який надає послугу таксі - це повинен бути обов'язково підприємець. Він має вести діяльність також прозоро. І якщо він підпадає під цю категорію ФОП, очевидно, що він повинен мати це РРО, а також надавати клієнтам своїм фіскальні чеки про те, що люди користалися його послугами», - каже юрист.
Відтак, аби дізнатися, чи встановили луцькі таксисти касовий апарат, журналісти вирішили провести, так би мовити, експеримент. Для цього замовили поїздку у службі таксі «Болт» та вирушили в дорогу.
- Скажіть, а у вас вже як? Є оця система, що з 1 жовтня з чеками?
- Ну, чув. А як вони змусять? Мені все одно. Я на своїй машині їду, можу завтра не їхати і все. Це не моя проблема. Це «болти», «уклони», нехай думають, що роблять. Я просто додаток встановив, вони там якусь перевірку роблять.
Чоловік каже, на його думку, таке нововведення не буде вигідне ані таксистам, ані людям, котрі користуються цими послугами.
«Щоб будуть чеки, це все одно буде два рази дорожче, і тобі буде нуль. Ніхто не буде з нашими заплатами їздити», - каже таксист.
Якщо ж для водіїв, які таксують через додатки, касові апарати – це не виклик, адже вони не зареєстровані як підприємці, то зовсім інша історія з службами таксі, які існували задовго до виникнення «Болт», «Уклон» чи «Убер».
Так, водій «Люкс-таксі» поспілкувався із нашою знімальною групою та розповів свою думку з приводу касових апаратів у таксі. Зазначимо, можливості видавати чеки у цього таксиста також немає.
«Все реально, якщо наведуть порядок з додатками. «Укртрансбезпека» не має претензії ні до «болтів», ні до тих, хто на додатках, вони кажуть, а це кажуть що це не таксі. Нехай прирівнюють всі ідуть таксі і будь ласка, на рівних умовах не так, як ми маємо всі документи, ліцензії, маємо техогляди, маємо страховки на таксі, а в них має нічого», - зауважує таксист.
Чоловік каже, таксує вже давно, тож вважає, що введення РРО для таксистів – це непогано, адже в усіх країнах Європи давно послуги таксі обліковуються. Втім, повинна, каже, бути справедливість.
«За кордоном так і є, офіційно все. У Польщі їх прирівняли до ФОПів, так само вони все мають, у Німеччині немає додатків,у Фінляндії, Бельгії немає додатків, їх забрали. Офіційні такси зареєструвалися документами», - наголосив луцький таксист.
Якщо ж права усіх, хто таксує, не прирівняють, чоловік каже, так би мовити, класичні таксисти просто перестануть існувати.
«Подивіться на заробітки, от чогось рівняють нас до таких крутих бізнесменів. Я просто не знаю, як я сам по собі.Бо, можна сказати, копійки заробляєш. Якщо чесно, то не виходить і середньої, що зараз на даний час. Ви зробіть офіційно, щоб всі зареєстровані. Ми будемо платити все, як має бути, ми згідні», - дожав чоловік..
Тож поки що касових апаратів у луцьких таксі журналістам побачити не вдалось. Зазначимо, що попри власні переконання таксистів, штрафні санкції за недотримання законодавства все ж існують. Так, штраф за порушення становить 100% вартості послуги.
А якщо таксист це зробить повторно, штраф зросте до 150%. Окрім того, накласти штрафи може і податкова. До прикладу 510 гривень доведеться заплатити за неподання звітності, пов'язаної із застосуванням РРО та за відсутність контрольної стрічки на РРО.
Читайте також:
- На вокзал та з вокзалу в комендантську годину: як дістатись додому без проблем із законом
- Як війна вплинула на роботу служб таксі у Луцьку
- «Я тебе утримую, не кажи мені, що робити в моїй країні»: у Польщі жорстоко побили українського таксиста