Дефіцит пального: що чекати найближчим часом і якими будуть ціни

Дефіцит пального: що чекати найближчим часом і якими будуть ціни

Експерт спрогнозував, скільки триватиме «бензинова лихоманка».

Про це повідомляє «Інтерфакс-Україна».

Постачання пального в Україну для досягнення нормального рівня забезпечення споживачів має зрости з нинішніх 15 тис. тонн на добу до мінімуму 22 тис. тонн, а з урахуванням потреб армії та аграріїв і можливості формувати запаси їх необхідно збільшити майже вдвічі – до 25-27тис. тонн, вважає директор WOG Holding BV Андрій Пивоварський.

«Для того щоб вийти на нормальний рівень споживання, необхідно ввезти близько 22 тис. на день. Якщо говорити про всі канали збуту, а це і потреби армії, аграріїв тощо, то ритмічно має заїжджати 25-27 тис. тонн продукту на добу», – сказав Пивоварський.

Він звернув увагу, що підвищити майже вдесятеро постачання пального з Європи – з 1,5-2 тис. тонн у лютому до 15 тис. тонн у травні – вдалося за три місяці, і зараз ці обсяги збільшуються щодня.

У зв'язку з цим Пивоварський прогнозує, що за відсутності форс-мажорів вийти на нормальний рівень забезпечення дизелем Україні вдасться протягом місяця, проте для забезпечення необхідних ринку обсягів бензину може знадобитися дещо більше часу, враховуючи, зокрема, складнішу автомобільну логістику його доставки та дефіцит А-95 у Європі.

«Щодо 95-го, то тут ситуація складніша. Тут уже питання не лише завезти, але ще треба знайти, купити. У Європі – дефіцит 95-го. З того, що зараз бачу, потрібно буде більш ніж місяць. Але щодня маємо позитивну динаміку, ввозимо більше», – наголосив топ-менеджер WOG.

Щодо цін на нафтопродукти, він зазначив, що це залежатиме від вартості продукту в Європі та його доставки.

«Я не можу прив'язуватися до цифр. Ціна буде ринковою. Тут питання навіть не в курсі долара, це питання про те, скільки це коштуватиме Європі, скільки коштуватиме доставка. Сьогодні це 52, завтра може бути 48, потім 53 грн», – зазначив топменеджер мережі.

Як повідомлялося, Кабінет міністрів у середині травня ухвалив рішення відмовитися від запровадженого рік тому у зв'язку з карантином держрегулювання цін на пальне, очікуючи, що ціни на бензин не перевищать 52 грн/л, дизпаливо – 58 грн/л.

Рішення про скасування граничної маржі для АЗС було ухвалено, щоб оператори ринку могли наситити український ринок нафтопродуктів необхідним ресурсом в умовах його дефіциту після переорієнтації на постачання із західного кордону та розбомбленого Росією Кременчуцького НПЗ.

За уточненим прогнозом Мінекономіки у травні очікується споживання 300 тис. тонн дизеля та 120 тис. тонн бензину. У міністерстві зазначили, що такий обсяг імпорту вже законтрактовано українськими мережами.