Маршрутка потрапила у ДТП. Хто на Волині відповідає за безпеку перевезень і як отримати компенсацію
У червні 2023 року на Волині сталося два ДТП за участі маршруток з пасажирами. Хто ж відповідає за те, що пасажири доїдуть безпечно і чи застраховані вони від нещасних випадків, які сталися внаслідок аварії? Про це дізнавалося видання ВСН.
Як працює страхування на транспорті?
Як проінформував начальник Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Тарас Шендюх, внаслідок аварії, постраждалим пасажирами, лікування травм оплачує страхова компанія, якщо вартість не вийшла за межі застрахованих сум.
Зі слів директора Луцької автостанції Ігора Модли, пасажир автоматично застрахований, якщо придбає квиток. Без квитка людина не може бути застрахованою від нещасних випадків на транспорті.
«Перевізник здійснює перевезення виключно уклавши угоду зі страховою компанією. Якщо він працює з автостанції, то це тристоронній договір, тобто ми, перевізник і страхова компанія», – каже очільник.
Коли пасажир купує на автостанції квиток, у його вартість входить обов’язкове страхування.
На квитку вказується страхова компанія і перевізник. В разі ушкоджень при ДТП, людина повинна протягом 10 днів зв'язатися із вказаною в квитку страховою компанією, після чого її представник повідомить перелік документів, які потрібні для отримання компенсації.
Хто відповідальний за технічний стан маршруток?
Як розповів начальник Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Тарас Шендюх, за технічний стан транспортних засобів відповідає автомобільний перевізник, патрульна поліція та інспектори Держтрансбезпеки, проте кожен орган у своїй частині відповідає за різний напрямок роботи.
Укртрансбезпека контролює наявність у водіїв транспортних засобів протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу. За відсутність такого документа передбачений адміністративно-господарський штраф для перевізника у розмірі 17 000 гривень.
Також відповідальність лежить на самому перевізнику, оскільки перед виходом на рейс, механік з відповідною освітою проводить щоденні техогляди транспортних засобів.
Щодо комерційних транспортів, таких як таксі або вантажівки, вони проходять перевірку технічного стану раз у рік.
«Умовно кажучи, якщо таксі місяць тому пройшло техогляд і має цей протокол, то перед нашою службою автомобіль протягом року у хорошому стані, бо в нього є цей протокол. А через рік він має повторно пройти цю перевірку», – коментує начальник відділу.
Для автобусів правила суворіші. Автобус проходить техогляд двічі на рік, тобто раз на пів року.
Як проінформував Тарас Шендюх, для держтрансбезпеки буде достатньо наявність цього протоколу, щоб підтвердити, що автобус є технічно справний. Якщо є цей протокол, отже транспортний засіб технічно справний.
Що буде, в разі виявлення адміністративного правопорушення з боку водіїв?
В обов’язки інспекторів держтрансбезпеки входить огляд документів, які повинні бути наявні в автобусі: схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду, посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, протокол технічного стану транспортного засобу, документи які підтверджують керування водієм і відсутність порушення режимів роботи.
«Наприклад, нам потрібно пересвідчитися чи пройшов автомобіль перевірку, у такому випадку інспектору Держтрансбезпеки потрібен протокол, а патрульні можуть подивитися за номерним знаком», – каже Тарас Шендюх.
Зі слів патрульних, інспектори контролюють дотримання водіями і перевізниками вимог ПДР, правил перевезення пасажирів і те, чи не перебувають водії у стані сп'яніння.
Перевіряють і наявність дозвільних документів на право перевезення пасажирів.
«Крім того, ми можемо перевіряти технічний стан маршрутного транспортного засобу і те, чи пройшов він обов’язковий технічний контроль. Також здійснюється контроль за тим, чи зберігається маршрутка або автобус за місцем стоянки», – кажуть в управлінні Патрульної поліції у Волинській області.
Також патрульні можуть перевірити у керманичів відповідні довідки про проходження медичного огляду водія та технічного огляду транспортного засобу, який повинен відбуватися кожної зміни, тобто щоразу, як автобус чи маршрутка виходить на рейс.
Якщо патрульні виявлять адміністративні правопорушення з боку водіїв та перевізників, то складають на них відповідні адміністративні матеріали.
Іноді працівники патрульної поліції спільно з інспекторами Укртрансбезпеки та іншими органами здійснюють контроль в спільних мобільних групах та перевіряють маршрутні транспортні засоби на наявності чи відсутність порушень.
У випадку резонансного ДТП з постраждалими розбираються відповідні слідчі органи, а рішення у кожному такому випадку ухвалює суд.
Текст: Вікторія Давидюк
Читайте також:
• На Волині маршрутка злетіла у кювет: жінку з дитиною госпіталізували. Оновлено
• Чіплявся до жінки: у Луцьку водій викинув п'яного «в дрова» чоловіка з маршрутки
• На Волині 19-річний п'яний хлопець в'їхав в огорожу і втікав від поліції