Маршрути-примари: чому на табло автостанції у Луцьку є рейси, яких не існує

Автовокзал Луцьк

Немало рейсів, зазначених на дошці розкладу автостанції №1 у Луцьку, не курсують взагалі, деякі — роками. Ні в межах міста, ні за напрямами, які ще донедавна були звичними. Журналісти ВСН вирушили з’ясовувати причини — говорили з пасажирами, водіями та представниками громад.

Смідин: автобус є тільки на табло

За словами жителів Смідинської громади, рейс «Луцьк – Смідин» не діє вже понад 5 років, але в розкладі досі присутній. Ми звернулись до касира з запитанням, чи можна придбати квиток. Відповідь виявилася несподіваною:

«Квиток придбати на станції не можна. Ловіть автобус по місту, квиток — через водія».

Щоб перевірити це, ми зателефонували голові села Смідин, Оксані Піцик, яка запевнила:

«Транспорт не їздить вже давно, ще з часів ковіду. Але вже тоді потреба була мінімальна — на Луцьк мало хто їздив. Усі переважно їдуть у Ковель: дорога краща, швидше», — зауважила Оксана Іванівна.

На платформі автостанції ми поспілкувались із одним із водіїв. Він пояснив своє бачення, чому маршрути зникають:

«Не вигідно. Їздять всі хитрі блаблакарами. Якщо стоїш на зупинках, а хтось каже: “Я вже домовився”, — то все. Їдеш 140 км з одним пасажиром. А дизель? А ремонт? Якщо катаєшся в пусту — це збитки».

Маршрути-примари: чому на табло автостанції у Луцьку є рейси, яких не існує

Затурцівська громада: Реальні рейси — лише завдяки домовленостям

Схожа ситуація і в Затурцівській громаді, про що розповів її голова Юрій Ковальчук:

«Транспорт не ходить у деякі села нашої громади — зокрема, Тумин, Кисилин, Озютичі. Перевізники відмовляються від маршрутів, бо ті збиткові: малі села, високі витрати на паливо, зарплати та обслуговування. На тендери ніхто не виходить.

На жаль, по селах, які я вже називав, транспорту досі немає. При мені, за 5 років головування, ці маршрути не працювали. Причина — не нестача автобусів, а відсутність економічної вигоди. Перевізники не готові працювати в мінус.

Наразі нам вдається підтримувати кілька рейсів — Луцьк–Шелеві–Локачі (3 рази на тиждень) та Луцьк–Окорськ (2 рази на тиждень) — завдяки співпраці з перевізниками.

У квітні або травні відбулася нарада під головуванням Юрія Лобача за ініціативи голови Волинської ОВА Івана Рудницького. Тоді вдалося домовитися з деякими підприємцями, і частину маршрутів відновили».

Маршрути-примари: чому на табло автостанції у Луцьку є рейси, яких не існує

Причини відсутності автобусного сполучення в окремих громадах Волині — зрозумілі і, на перший погляд, об'єктивні: низький пасажиропотік, збитковість маршрутів, конкуренція з альтернативними перевезеннями.

Поки що питання вирішується частково — завдяки домовленостям на місцях і точковій підтримці. Проте стабільне транспортне сполучення залишається викликом, який потребує не лише економічного, а й соціального підходу з боку держави, перевізників і самих громад.

Читайте також: 

Можливо зацікавить