Зі згорілого приміщення до власного цеху: подружжя з Волині виготовляє натуральну пастилу, яку продають у магазинах громади
У селі Дорогиничі місцевий житель Максим Лящук разом із дружиною Мар’яною відкрили цех із виробництва натуральної пастили та сухофруктів. Подружжя збудувало свою справу буквально з нуля - після пожежі, яка знищила перше обладнання, вони не здалися, виграли державний грант і створили популярну екопродукцію, що вже з’явилася на полицях магазинів громади.
Як зі звичайних яблук, полуниці та малини виготовляти збалансовані й корисні для здоров’я смаколики, Максим і Мар’яна знають не з чуток. Свою ідею вони втілили завдяки фінансовій підтримці держави, - пише Локачинська газета «Селянське життя».
В Лящуків вже створена належна матеріальна база для розвитку цього бізнесу, а їхня продукція користується попитом. Проте шлях до успіху був не простим, зауважує пан Максим:
«Ми з батьком давно працюємо на землі, орендуємо поля. Та мені завжди хотілося започаткувати якусь власну справу, яка б давала додатковий прибуток. Такі спроби були… Ще до війни почали з рідними заготовляти ягоди, цвіт бузини, яблука, різні лікарські рослини. Сушили усе це вдома і вигідно реалізовували. За порадою сестри пробував виготовляти й пастилу. Не дуже це тоді вдавалося та не припиняв експериментувати. Першу автоматизовану сушку я зробив власноруч. Але одного дня приміщення, де вона була встановлена, спалахнуло через коротке замикання електропроводки. Там практично усе вигоріло зсередини. Нам важко було оговтатись від такої неприємності».
Та цілеспрямований Максим не опустив рук. Вирішив розпочати усе з нуля. Додатковою мотивацією, як він зауважує, стала державна фінансова підтримка на розвиток власної справи: «Оформившись у 2023 році підприємцем, з четвертої спроби я таки підготував належний бізнес-план та виграв відповідний грант. За надані державою 250 тисяч гривень ми придбали необхідне обладнання: дві професійні сушки, плити, мийку, столи, витяжки, бойлера, слайсера. А от відновлювати зруйноване вогнем приміщення довелось вже власними силами. Там ми облаштували сучасний виробничий цех, де тепер кипить робота. Окрім мене та дружини, на виробництві залучено ще двоє найманих працівників. Звісно ж, працевлаштував людей з нашого села».
Підприємство спеціалізується на виробництві пастили. Уся продукція там виготовляється за авторською рецептурою і є корисною для здоров’я, наголошує пан Максим:
«Для тих, хто вперше чує про пастилу, це – висушене фруктове чи овочеве пюре. В основі нашої – тільки натуральні складники. Більшість ягід та фруктів вирощуємо на власних полях, або ж закуповуємо у місцевих аграріїв. Нині виробляємо пастилу зі смаком малини, смородини, освіжаючої м’яти (мохіто), апельсина тощо. Є й різновид для діабетиків – з додаванням кориці та кореня цикорію. Багатьом клієнтам подобаються фруктові чіпси, до яких додаємо мед та горіхи. Уся продукція багата натуральними вітамінами, різними мікроелементами. Вона підходить навіть для дітей, які тільки починають ходити, корисна вагітним та загалом кожному, хто дбає про здорове харчування. Свого маленького сина ми давно привчили їсти сухофрукти замість цукерок».
Молодому підприємцю довелося довго набивати руку, щоб освоїти технологію виробництва пастили. Але такі експерименти врешті дали очікуваний результат, розповідає Максим Лящук: «Спочатку ми пробували сушити фруктові суміші на металевих піддонах. Але смак пюре сильно змінювався. Після сушіння воно ставало не таким смачним. Мені прийшла на думку ідея використати скляні форми. І це спрацювало… На відміну від металу скло рівномірно прогрівається в сушильній камері, що позитивно впливає на якість готової продукції. При цьому йде значно менше олії на змащування самих поверхонь, пастила легко від них відстає. Добитися такого ефекту не вдавалося, наприклад, з силіконовими формами – їх важко було відмити для подальшого використання. Скляні ж – справжня знахідка. Своє відкриття хочу запатентувати, вже подав заявку на розгляд у відповідне державне відомство. Також самому вдалося виготовити приладдя для швидшого змащування форм. Ми більше не використовуємо для цього звичну лопатку. І вже забули, що таке бугорки у фруктовій суміші».
Екопродукцію Лящуки реалізовують в оригінальному упакуванні. Мають свій логотип та штрих-код. Назва ж бренду походить від імен батьків Максима, які допомагали започаткувати цей бізнес. Сімейна справа стрімко набирає обертів. Як зауважує молодий підприємець, налагодити співпрацю з потенційними партнерами щодо реалізації було не так просто: «В нашій місцевості багато хто не знає, що собою являє пастила та в чому її користь. Першу пропозицію щодо продажу нашої продукції навіть відхилили в одному з луцьких кафе.
Там сказали: «Ваша пастила занадто щільна, покупці звикли до м’якшої, більш желейної». Але ми робимо її саме з фруктової м’якоті, без додавання соку. Завдяки цьому вона має справжню фруктову текстуру й природний смак, не поступається за солодкістю, зате є максимально корисною. Поціновувачі здорового харчування такий підхід оцінили, тож попит на продукцію є. Нині пастилу та фруктові снеки реалізовуємо як в обласному центрі, так і в деяких магазинах Локач. Коштують такі натуральні смаколики не дешево, бо ж справа досить затратна. Та все ж ціни у нас нижчі, ніж у конкурентів».
Зупинятися на досягнутому Лящуки не збираються. В планах пройти сертифікацію та продавати пастилу ще в аптеках. Задумується молодий підприємець й про збільшення асортименту своєї продукції. Хоче взятися за виготовлення сухих борщових наборів та розширити виробництво екологічної зеленої гречки.
Автор: Павло КОСТЮЧКО
Читайте також:
- Жорстоке вбивство капітана міліції на Волині: син шукає правду про загибель батька
- «У Старому місті» не буде паливних складів і технічних прибудов», - депутат Луцькради