Аутсорсинг проти внутрішніх рішень: вибір правильного підходу для бізнес-процесів

Аутсорсинг проти внутрішніх рішень: вибір правильного підходу для бізнес-процесів

Термін «аутсорсинг» сьогодні використовують в різних галузях, оскільки він відкриває безліч можливостей для бізнесу. Аутсорсинг передбачає передачу непрофільних бізнес-процесів різних компаній за гроші в руки сторонніх експертів, які мають значні знання та досвід в обраній галузі. В більшості випадків мова йде про маркетинг, фінанси, роботу з персоналом на інформаційні технології. Цей текст детальніше розкаже, в яких випадках аутсорсинг може стати панацеєю, а коли краще розподіляти відповідальність всередині бізнесу.

Коли необхідний аутсорсинг бізнес-процесів?

Аутсорсинг ефективний, якщо стартапу необхідно більше ресурсів для розвитку основних бізнес-функцій, де вона процвітає. Коли фірм добре робить те, за що їй платять, вона працює ефективніше і заробляє більше. Неосновні процеси, на виконання яких у неї недостатньо ресурсів чи професійних знань, краще передати на аутсорсинг. Сучасні фірми можуть делегувати різноманітні задачі та послуги. Розглянемо найпопулярніші варіанти.

  • Аутсорсинг послуг в ІТ-індустрії, в тому числі створення програмного забезпечення те технічну підтримку.
  • Робота з клієнтами та обслуговування викликів.
  • Виробничі процеси.
  • Задачі, пов’язані з людськими ресурсами.
  • Бухгалтерський облік та нарахування заробітної плати.

Фірми можуть передавати цілі підрозділи на аутсорсинг, наприклад, IT-відділ. Тут все залежить від задач та розмірів організації.

Переваги аутсорсингу бізнес-процесів

В довгостроковому періоді аутсорсинг зменшує затрати компанії та позитивно впливає на різні аспекти її діяльності: оптимізує бізнес і технології, покращує якість послуг і т.д. Проаналізуємо, чому так відбувається.

  • Можливість урізати частину витрат. Компанії не доведеться оплачувати підвищення кваліфікації, навчання, утримання робочих місць та IT-інфраструктуру.
  • Робота з кращими спеціалістами. Ви отримуєте знання не однієї люди, а цілої команди, яка регулярно розв’язує подібні проблеми.
  • Бізнес не залежить від текучості кадрі та рівня завантаженості персоналу. Ваш працівник може піти у відпустку, захворіти або звільнитись. Ніхто не гарантує, що це не трапиться у найвідповідальнішу мить. У випадку аутсорсингу така проблема відсутня — ви підписуєте контракт, і компанія забезпечує результат. 

Рутинні процеси, на кшталт роботи з документами чи розрахунку заробітної плати займають багато часу. Краще робити інвестиції в інші стратегічні задачі — розвиток персоналу чи покращення якості товарів. 

Коли краще відмовитись від аутсорсингу бізнесу і технологій?

Важливо розуміти, навіщо потрібен аутсорсинг бізнес-процесів. Інколи від нього краще відмовитись. Проілюструємо декілька прикладів.

  • Ви самостійно хочете керувати працівниками. При передачі функцій на аутсорсинг компанія також делегує провайдеру управління персоналом. Якщо вам важливо самостійно ставити задачі персоналу та контролювати їхні дії, аутсоринг — не краще рішення. В такій ситуації є сенс найняти тимчасових робітників.
  • Ви хочете зекономити. Звісно, всі планують зекономити там, де це можливо, але якщо оптимізація затрат — єдина мотивація для аутсорсингу, це не краща ідея. Авторитетні провайдери платять такі ж збори за персонал, як і інший бізнес. Якщо вам пропонують економити на соціальних відрахуваннях чи пропонує погодинну ставку значно нижче ринкової (на 40% і більше), необхідно бути обережним.

Як ми бачимо, аутсорсинг інтернет-бізнесу і технологій полегшує життя в сучасних реаліях. Передача окремих бізнес процесів професійному провайдеру економить гроші та час і дозволяє компанії забути про головний біль, пов'язаний з розв’язуванням другорядних задач. Необхідно відповідально обирати провайдера, враховуючи його ринкову репутацію.

Можливо зацікавить