«Ще й від іншого сусіда тепер неприємності»: баєрка з Луцька розповіла про збитки внаслідок блокади польського кордону
Третій тиждень поспіль польські перевізники страйкують на кордоні з Україною, тим самим, провокують зростання черг та збитків. Втрачають заробіток не тільки крупні компанії вантажних перевезень, а й люди, які займаються роздрібною купівлею товарів з-за кордону та продажем їх в Україні. Про наслідки блокади польського кордону для малого бізнесу у Луцьку розповіла баєрка Анастасія Погребна.
Анастасія почала займатися продажем товарів з-за кордону у відпустці по догляду за дитиною та працює офіційно уже понад 5 років.
«Я зареєстрована як ФОП, плачу податки. Допомагаю людям придбати якісний дитячий одяг та побутову хімію з Європи. Думала, що ковідні часи були ненайкращі для бізнесу, потім війна. Але, як виявилося, ще й від іншого сусіда треба було чекати неприємностей».
Анастасія купує одяг та побутову хімію на офіційних сайтах німецьких та польських компаній, а доставляли їх багато років через «Юкрейн Експрес» та «Міст Експрес». Тепер, каже, шукає інші шляхи:
«Так як я формую велике замовлення - для доставки обирала крупні служби з перевезень, з гарантіями. Тепер же мусила шукати людей, які б забрали мої покупки з офіційних магазинів у Німеччині та Польщі і відправили їх маленькими бусами, адже тільки їх і пропускають на кордоні».
Така доставка, за словами Анастасії, дорожча в рази:
«Перевізники беруть по 30 євро за 10 кілограмів, а тоді овчинка вичинки не варта. По-перше, це довше по часу, плюс я плачу людині, яка поїде та забере товар, а потім завезе до буса. Словом, труднощі страшенні, ще й збитки».
Таких підприємців, як Анастасія, чимало. Наразі жінка чекає, що невдовзі блокада кордону закінчиться та сподівається, що міжнародні вантажні перевезення відновлять свою роботу. Загалом, за підрахунками експертів, збитки, яких зазнала економіка України через протести польських перевізників на кордоні, вже становлять понад 400 млн євро.
Нагадаємо, польські перевізники з 6 листопада розпочали фізичне блокування трьох з чотирьох найбільших прикордонних переходів на польсько-українському кордоні. Й українські, і польські експортери, імпортери та перевізники вже зазнають збитків, так само страждають і взаємини між двома країнами, які ще не встигли відновитися після зернового конфлікту. Зокрема, волинські перевізники втрачають понад 2 тисячі євро у тиждень внаслідок простою вантажних авто.
Читайте також:
- Час компромісів вичерпаний: Україна готує евакуацію водіїв із заблокованого кордону
- Польські фермери, які приєдналися до протесту на кордоні, озвучили свої вимоги
- «Тримають нас, як заручників»: водії 10 днів стоять у черзі перед пунктом пропуску «Дорогуськ–Ягодин»