Луцькводоканал впроваджує штучний інтелект для автоматизації водопостачання та обслуговування клієнтів

Луцькводоканал впроваджує штучний інтелект для автоматизації водопостачання та обслуговування клієнтів

Луцькводоканал впроваджує штучний інтелект, щоб підвищити ефективність водопостачання та обслуговування клієнтів: від тестового асистента для швидких відповідей до повністю автоматизованої системи управління технологічними процесами підприємства, що планується завершити до 2026 року.

Інформують у КП «Луцькводоканал».

За словами першого віцепрем’єр-міністра — міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, Україна активно інтегрує штучний інтелект у публічний сектор. За його словами, мета держави — до 2030 року увійти до топ-3 країн світу за рівнем розробки та впровадження технологій ШІ у сфері державних послуг.

У цьому напрямку працюють і українські підприємства. Зокрема, КП «Луцькводоканал» уже понад рік розробляє цифрові рішення із використанням штучного інтелекту для покращення якості житлово-комунальних послуг.

Луцькводоканал впроваджує штучний інтелект для автоматизації водопостачання та обслуговування клієнтівЛуцькводоканал впроваджує штучний інтелект для автоматизації водопостачання та обслуговування клієнтів

Конференція та перші напрацювання

У серпні підприємство провело масштабну конференцію «Майбутнє води і цифрових рішень», на якій презентувало свої напрацювання. Участь у заході взяли найбільші водоканали України. Представлені розробки Луцькводоканалу викликали чимале здивування та зацікавлення у колег.

«Ми почали працювати ще рік тому, і сьогодні вже можемо показати перші результати. Команда молодих спеціалістів довела, що за цією технологією — майбутнє», — зазначили у підприємстві.

Асистент для клієнтів: відповіді 24/7

Першим етапом стало впровадження загального асистента на базі штучного інтелекту. Зараз він працює у тестовому режимі у «Центрі обслуговування клієнтів» на вул. Соборності, 25. Асистент вже надає відповіді на найпоширеніші запитання про роботу підприємства та послуги, за домогою розмовного асистента, з яким можна спілкуватись наживо прямо у центрі і отримати відповіді на всі загальні питання.

Система доступна в період роботи центру та дозволяє клієнтам швидко отримати необхідну інформацію. Зворотній зв’язок від відвідувачів допоможе команді вдосконалювати роботу сервісу та в майбутньому інтегрувати його у вільний доступ ддя роботи 24 на 7.

Наступні кроки: персоналізований сервіс

Другий етап — запуск індивідуального асистента. Він зможе після верифікації особи надавати дані по особовому рахунку: платежі, отримати показники лічильника, нарахування розрахунків, консультації безпосередньо за адресою клієнта. Асистент буде інтегрований із білінговими програмами та фактично замінить людину у комунікації з клієнтом. Очікується, що такий сервіс запрацює в 2026 році.

Третій рівень: технологічний «мозок» водоканалу

Найамбітніший етап — створення інтелектуальної системи управління технологічною частиною підприємства. Вона повинна охоплювати весь процес: від підняття води, підготовки, транспортування, а далі зворотній процес - до її очистки.

Сьогодні рівень диспетчеризації та автоматизації на підприємстві сягає 92%. До 2026 року Луцькводоканал планує вийти на 100%, адже це є основою для машинного навчання та впровадження технологій штучного інтелекту. Це означає, що штучний інтелект вже у реальному часі аналізуватиме понад 2000 параметрів щохвилини, і маючи масштабні знання про роботу, зокрема системи водопостачання чи водовідведення, може миттєво приймати рішення для оптимізації роботи, мінімізації витрат і покращення якості послуг.

Перспектива і виклики

Попри виклики — жорстке тарифне регулювання, законодавчі прогалини та відсутність загальнонаціональної стратегії у сфері ЖКГ — Луцькводоканал робить ставку на інновації.

«Ми маємо людський ресурс, підтримку місцевої влади і бачення майбутнього. Якщо озирнутися назад, ще 10 років тому багато речей здавалося фантастикою, а сьогодні вони вже є нормою. Те саме чекає і на штучний інтелект у комунальній сфері», — підсумовують у підприємстві.

Читайте також:

 

Можливо зацікавить