Макети вокзалів, гуртки та кафе: якою може бути дитяча залізниця у Луцьку
Луцька дитяча залізниця працювала востаннє в серпні 2019 року. «Укрзалізниця» просто законсервувала цей комплекс. Далі була епідемія коронавірусу, потім – повномасштабне вторгнення. Активісти та міська рада наполягали: дитяча залізниця має перейти в комунальну власність. Свого досягли і наприкінці минулого року цей майновий комплекс перейшов на баланс міста.
Як і коли його повертатимуть до життя – пишуть Волинські новини з посиланням на сюжет ТРК «Аверс».
Із плакатами «Врятуємо дитячу залізницю» не раз виходили на мітинги активісти. Міськрада шукала всі можливі способи, щоб цей майновий комплекс перейшов у комунальну власність. Коли наприкінці минулого року цього вдалося досягти, постали нові завдання: розробити план оновлення та приступити до ремонту.
Нині Луцька міська рада презентувала план трансформації дитячої залізниці. Проєкт масштабний і дороговартісний, тож без залучення іноземних ґрантів ніяк.
«Першочергово планується виготовлення проєктної документації. Вона необхідна для того, щоб, зокрема, претендувати на зовнішнє фінансування, бо у планах – узяти участь у різноманітних грантових конкурсах. У першу чергу вимагається наявність проєктної документації, щоб потенційний грантодавець розумів, на які напрямки будуть витрачати кошти. Заплановано, що об’єкт буде використовуватися як навчальна база для майбутніх залізничників, як туристична атракція для екскурсій і розваг, а також як середовище для підприємницької діяльності», – прокоментував директор департаменту економічної політики Луцької міської ради Борис Смаль.
Думки людей про те, якою має бути дитяча залізниця майбутнього, прийматимуть орієнтовно місяць. Із проєктом можна ознайомитися, перейшовши на посилання. Свої пропозиції можна надіслати через гугл-форму або написати на фейсбук-сторінку департаменту економічної політики.
Із новинок та цікавинок, що пропонує Луцькрада, – на території комплексу планують відкрити кафе, до того ж не одне, та пізнавальні розважальні локації.
«Планується встановити по маршруту макети залізничних вокзалів обласних центрів або великих вокзалів міст України, на їх базі – реалізовувати різноманітну регіональну продукцію і таким чином популяризувати регіони, розвивати наше місто», – сказав Борис Смаль.
Щоб запобігти вандалізму, на території залізниці дооблаштують систему відеонагляду. Спеціалісти оглянуть, у якому стані тепловоз і вагони. Оновлять і залізничне полотно. Коли ремонт буде позаду, відновлять навчання дітей на залізничників.
Одну з улюблених локацій малюків і їхніх батьків передали на баланс департаменту освіти, точніше Палацу учнівської молоді.
«Наші плани – це збільшити кількість гуртків у Палаці учнівської молоді. Один із таких гуртків буде пов'язаний саме з залізницею. Є багато зацікавлених дітей у науково-технічній творчості. Думаємо, в цьому напрямку закриватимемо всі наші питання. Оскільки передано на баланс, то певні роботи будуть виконуватися, територія буде охоронятися, на локації наводитиметься лад. Будемо працювати над тим, щоб наші діти мали більше компетентностей у напрямку залізничного транспортування», – розповів директор департаменту освіти Віталій Бондар.
Чимало випускників Луцької дитячої залізниці долучалися до акцій задля її збереження. Дехто з них став залізничником і тепер не проти навчати нове покоління, як-от Владислав Корецький.
«Якщо запросять, то я, звісно, погоджуся. Щороку матеріали оновлюються. Оновляється сама «Укрзалізниця». Оновлюються навчальні процеси. Я сподіваюся, що міськрада прийме рішення, щоб оновити процес і вчити дітей чомусь новому і цікавому», – наголосив Владислав Корецький.
Активісти радіють, що місто не лишило дитячу залізницю напризволяще. Вони сподіваються, що до їхніх побажань під час відновлення атракції дослухатимуться.
«Ми щиро задоволені, що міськрада прислухалася і взяла дитячу залізницю на баланс міста. Це дуже цікавий майданчик для розвитку дітей, молоді. Проєкт цікавий, бо впродовж маршруту дитячої залізниці будуть розташовані макети найбільших вокзалів країни», – сказав Владислав Корецький.
«Мені сподобався варіант додати мінікафе. Це буде ще одна родзинка міста, оскільки в Україні таких дитячих залізниць небагато, а в Європі – взагалі обмаль. Я вважаю, що це буде доброю інвестицією», – додав випускник Луцької дитячої залізниці Андрій Радченко.
Читайте також:
- Коли луцькі школярі підуть на весняні канікули
- Хобі переросло у бізнес: історія переселенки з Луганщини, яка стала «льодяниковою королевою» на Волині
- Військовий освідчився коханій на вокзалі після повернення з фронту