«Це вже п'ятий випадок»: авіаексперт назвав головні причини, через які могла статись трагедія в Броварах
Після трагічної авіакатастрофи в Броварах на Київщині, де загинуло керівництво МВС, низка співробітників цього відомства та дітей (загалом за даними на цю хвилину – 14 людей), ситуацію проаналізував авіаційний експерт, менеджер авіаринку Богдан Долінце.
Як він розповів в коментарі для ТСН, модель цього іноземного гелікоптера (ЕС-225) – відносно нова, але в історії авіації до цього вже траплялись інциденти з такими гелікоптерами.
«Їхнє серійне виробництво розпочалось від 2004 року, перший тестовий політ був здійснений в 2020 році. Загалом історія експлуатації моделі – їй скоро буде 20 років, – каже Долінце. – Якщо казати про конкретні моделі, які є в Україні – частина машин раніше була у використанні, але з точки зору безпеки польотів це ні на що не впливає. Гелікоптери, літаки використовуються по 20, 30 років. Є випадки, коли літаки використовуються навіть 50 років. Ключовим в цьому для безпечної експлуатації, відповідно до регламентів, мають своєчасно проводитись технічні роботи, технічні перевірки. Це гарантує, що машина та її системи відповідають необхідному рівню безпеки польотів, закладеному заводом-виробником. Тому з точки зору безпеки польотів до машини питань наче немає. Машина має європейський сертифікат безпеки польотів, вона використовується в Японії, Канаді, гвинтокрил пройшов тестові випробування в різних країнах».
За словами Богдана Долінце, до даної катастрофи за всю історію даної моделі було 4 різні інциденти.
«Перший випадок був в Норвегії. Наскільки мені відомо, гвинтокрил впав на воду, але всі, хто перебував на борту – вижили. Наскільки відомо, той інцидент стався через неправильні дії екіпажу», – каже експерт.
За його оцінками, причини цієї катастрофи, напевно, будуть оголошені найближчими днями.
«Після проведення попереднього розслідування. Авіакатастрофа, як правило, не виникає через один фактор, зазвичай – це ланцюжок подій. Детальний звіт може бути не раніше, як через рік. В будь-якому гелікоптері обов’язково є так звані чорні скриньки, які будуть досліджені. Якщо дивитись на причини авіакатастроф, то 2\3, 70% з них стаються через людський фактор. До 10% - технічний збій, решта – або зовнішні умови, в тому числі і погодні і акти незаконного втручання», – розповів Долінце.
Коментуючи твердження деяких очевидців про те, що вони бачили полум’я за бортом гелікоптера, експерт сказав наступне: «Може бути багато причин – як зовнішніх так і внутрішніх. Можуть бути і технічні, і акт незаконного втручання, і умовно – потрапляння птаха».
Нагадаємо, у Броварах гвинтокрил впав біля дитячого садочка та житлового будинку. Трагедія у Броварах забрала життя 14 людей. Багато дітей постраждали від пожежі, яка охопила дитсадок. До приймального відділення Броварської районної лікарні доставили 24 пацієнти, серед яких було 10 дітей. Частину з них вже перевели до опікового центру Києва.
Читайте також:
- Зеленський у Давосі розповів про трагедію у Броварах.
- Чоловік, який із сином врятувався з дитсадка у Броварах, розповів про пережите.
- Школярі у Броварах допомагали рятувати дітей після падіння вертольота.
- Внаслідок авіакатастрофи у Броварах загинув чоловік лучанки
- Повідомили імена всіх загиблих у гелікоптері в Броварах
- Розглядають три версії авіакатастрофи: СБУ розслідує трагедію в Броварах.