Як на Волині контролюють розчищення місцевих доріг від снігу і хто за це відповідає
Дорогами місцевого значення на Волині опікується ДП «Служба місцевих доріг у Волинській області». Крім капітальних та поточних ремонтів вони організовують роботи із зимового утримання. Однак обсяг роботи - величезний: на обслуговуванні підприємства - більше 4 тисяч кілометрів місцевих доріг. Яким чином ДП контролює роботу підрядників та яка відповідальність передбачена за невиконання необхідного обсягу робіт, дізнавалися журналісти ВСН.
У обслуговуванні ДП «Служба місцевих доріг у Волинській області» є 4,399 тисячі кілометрів доріг. Проте, волиняни часто плутають, вважаючи, що підприємство відповідає за усі дороги нашого краю та звертаються зі скаргами.
«Окрім місцевих доріг, якими опікуємося ми, є ще державні, територіальні та комунальні дороги. Бувають випадки, коли громадяни звертаються щодо поганого стану дороги, яка не є у межах нашого обслуговування. В такому разі ми пояснюємо, куди саме потрібно звернутися, наприклад, в селищну раду чи у «Службу відновлення та розвитку», тобто до тих, хто відповідальний за конкретно цю дорогу», - розповів тимчасово виконуючий обовʼязки директора ДП «Служба місцевих доріг у Волинській області» Даниїл Масич.
У межах своєї діяльності «Служба місцевих доріг» проводить тендери та заключає договори з підрядниками, які й надають послуги з обслуговування доріг. Контролюють якість проробленої роботи інженери підприємства.
«У нашому обслуговуванні є 16 районів (за старим адміністративним поділом) і 8 інженерів. Тобто в межах відповідальності кожного інженера є 2 райони. Вони співпрацюють з головами громад, є відповідна комунікація і дуже легко контролювати таким чином роботу підрядників.
Загалом процедура така: отримуємо звернення про проблемну ділянку і складаємо план виконання завдання. Я його затверджую, даю відповідне розпорядження підряднику. Наприклад, якщо з 10 поставлених завдань він щось не виконав - ми пишемо до нього звернення, якщо реакції та відповідних дій немає і так відбувається тричі, то ми розриваємо угоду з таким підрядником», - зауважив Даниїл Масич.
Підрядна організація, яка не виконала умов співпраці та з якою договір було розірвано не може претендувати на участь у тендерах на виконання згаданих робіт протягом 3 років. Щодо конролю за виконанням необхідного обсягу робіт Даниїл Масич зазначив, що всі підрядники забезпечені GPS-трекерами, що дає змогу в будь-який момент перевірити їхню діяльність:
«Кожен підрядник надсилає фото- та відеозвіт своєї роботи. Після здачі актів виконаних робіт, наш інженер виїжджає і перевіряє кожну ділянку дороги окремо. Всі підрядники забезпечені GPS-трекерами, що дає змогу проконтролювати виконання необхідного обсягу робіт».
Даниїл Масич зауважив, що не всі дороги розчищають одномоментно, адже є напрямки, які опрацьовують першочергово:
«Є таке поняття, як першочерговість. Інженери знають, наприклад, на яких дорогах є більш інтенсивний рук, де основні з'єднання населених пунктів тощо. Вони визначають пріоритет, адже зона відповідальності одного інженера може бути і 700 кілометрів, а такий обʼєм навіть за тиждень почистити неможливо. Тому інженер визначає ті дороги, які мають бути в належному стані першочергово».
Згодом, коли першочергові ділянки доріг опрацьовані, у підприємстві переходять до звернень та побажань жителів і голів громад.
«Зараз дуже часто люди звертаються, щоб посипати ту чи іншу дорогу поза чергою, адже буде їхати місія «На щиті». На такі звернення ми реагуємо дуже оперативно і без обговорень. Велику роль відіграє комунікація з головами громад, адже якщо вона налагоджена - проблемні питання вирішуються дуже швидко».
Також дуже часто волиняни хибно вважають, що дороги мають бути посипані по всій протяжності, проте це не так.
«По-перше, у цьому немає необхідності, та і не передбачено такого фінансування, щоб посипати всю протяжність дороги. Навіть якщо всі гроші, що виділені нам з бюджету, витратити на посипання - їх не вистачить. Тобто доводиться розподіляти по важливості. Де можна забезпечити проїздний стан грейдером - задіюємо грейдер, там, де є спуски, підйоми, круті повороти - точково на віражах посипаємо протиожеледною сумішшю. Тобто повністю вся протяжність дороги не посипається».
За словами Даниїла Масича, на всіх проблемних ділянках формують конуси з піску: кожних 50 метрів підрядники залишають такий матеріал для негайної допомоги, щоб у разі неможливості виїзду, не залучати відповідні служби, а надати водію можливість врегулювати ситуацію самостійно.
«Це робиться для того, аби водії могли посипати собі під колеса пісок і змогли виїхати, не залучаючи відповідні служби. Загалом при усіх заходах, які ми виконуємо, якщо дотримуватися правил дорожнього руху, швидкісного режиму, мати відповідний технічний стан автомобіля - їздити можна без проблем».
У ДП «Служба місцевих автомобільних доріг» цілодобово діє лінія комунікації для звернень громадян, адже у зимовий період на підприємстві закріплений черговий, який оперативно реагує. Люди звертаються і за мобільним номером, і на електронну скриньку, розповідають про проблемні ділянки та вносять свої пропозиції.
Повідомити про незадовільний стан тієї чи іншої ділянки місцевої дороги можна за телефоном: 067 327 03 99. Або ж написати листа на поштову скриньку: [email protected].
Читайте також:
- У Луцькому районі відремонтували місцеву дорогу
- У Ковельському районі відремонтували важливу дорогу
- У Луцькому районі відремонтували проблемну дорогу