«З обмеженим фінансуванням робимо максимум»: як працює Служба місцевих автомобільних доріг на Волині під час війни
Коштів на ремонти місцевих доріг, які виділяють з бюджету, недостатньо, кажуть у Службі місцевих автомобільних доріг. Крім того, торік вони не могли виконувати капітальні ремонти. Загалом капремонту на Волині потребує близько 40% доріг, і виділених коштів на це не вистачить. Попри це, цього року на Волині планують завершити об'єкти капітального ремонту, розпочаті в 2021 році.
Про це виданню ВСН розповіли директорка підприємства Оксана Грицюк та заступник директора з розвитку доріг Даниїл Масич.
На балансі Служби місцевих автомобільних доріг у Волинській області - 4 399.6 кілометра доріг. Для того, щоб вони були в належному стані, потрібно проводити капітальний та поточний ремонти й забезпечувати експлуатаційне утримання.
Наразі фінансування цих видатків - значно обмежене. Капітального ремонту потребує 30 об‘єктів, а за кошти, які виділяють, вдасться відремонтувати лише один. Цьогоріч на капітальний ремонт доріг місцевого значення держава виділила 371,824 мільйона гривень, на поточний - 128,403 мільйона гривень, а на експлуатаційне утримання - 136,596 мільйона гривень.
Проводити капітальні ремонти минулого року було неможливо через воєнний стан, проте у цьому році вже сформований перелік об'єктів у Волинській області. Ці роботи почнуть виконувати орієнтовно через місяць, розповідає заступник директора з розвитку доріг.
«Об‘єкти зараз визначені, незабаром будуть подаватися тендерні пропозиції, а після конкурсних процедур визначать переможця і розпочнуться роботи», - додає Оксана Грицюк.
Деякі об'єкти починали ремонтувати у 2020-2021 роках - роботи потребують закінчення. Наприклад, встановлення світлофорів на дорозі, яка пролягає через село Рованці. Нині вони працюють в тестовому режимі, тому інколи виникають перебої, але це, обіцяють, виправиться після завершення робіт.
Пріоритетними у поточному році згідно Переліку об'єктів з будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення є:
- світлофорний об’єкт та перехрестя автодороги Луцьк-Рованці;
- автодорога Іваничі-Заболотці-Литовеж;
- автодорога Камінь-Каширський-Полиці-Оленине-Рудка Червинська;
- міст на автодорозі Селісок-Пожіг;
- мости на автодорозі Купичів-Озеряни-Новий Мосир-Голоби-Жмудче-Велицьк-Корсини-Берегове-Мильсь-Переспа-Немир-Вітоніж-Ловища;
- міст на автодорозі Рудня-Валер’янівка;
- міст на автодорозі Мирин-Мельниця-Бруховичі;
- мости на автодорозі Личини-Запруддя-Карасин;
- автодорога Олика-Дерно;
- автодорога Гаразджа;
- автодорога ст. Звиняче;
- автодорога Сенкевичівка-Липа-Берестечко;
- автодорога Ватинець-Уманці-Пустомити;
- автодорога Мар’янівка-Борочиче-Бужани;
- автодорога Луцьк-Тарасове;
- автодорога Печихвости-Підбереззя-Лемешів;
- автодорога Шацьк-Залісся-Грабове-Старовойтове;
- автодорога Овлочин-Соловичі-Бобли_Ревушки;
- автодорога Кримне-Залюття-Поліське;
- автодорога Головне-Скрипниця-Чорноплеси;
- автодорога та міст Ковель-Білашів-Перковичі;
- автодорога Орані-Новосілки;
- автодорога Діхтів;
- автодорога Любохини-Стара Гута-Сьомаки-Кругель-Нові Кошари;
- автодорога Шацьк-Мельники;
- автодорога Висоцьк-Терехи-Замлиння-Штунь-Радехів.
Також на Волині планують розпочати роботи з ремонту під'їзних шляхів до майбутнього пункту пропуску «Адамчуки - Збереже». Заступник директора з розвитку доріг Даниїл Масич, наголошує, що одна дорога вже відремонтована: Шацьк-Залісся-Грабове-Старовойтове.
Перелік об‘єктів на поточний ремонт нині формується. Спочатку обстежуються ділянки, а потім відбувається аналіз виявлених дефектів, які з них потребують першочергового ремонту.
Через недостатнє фінансування, каже Оксана Грицюк, у 2023 році для ремонту планують залучати кошти на співфінансування з бюджетів громад.
«При цьому більшість голів територіальних громад готові до співфінансування. Зважаючи на свої бюджети, вони погоджуються виділити кошти на те, щоб у їхніх громадах ми долучилися до виконання робіт. Наприклад, Володимирська громада виділила кошти на два капітальні об'єкти - Орані-Новосілки та Діхтів», - додає вона.
Якщо немає можливості виконати на дорогах капітальний ремонт, для того, щоб ними можна було проїхати, проводять роботи з поточного ремонту та експлуатаційного утримання. Процес, кажуть, безперервний: сьогодні ями залатали в одному місці, а вони з‘являються в іншому.
«Водночас, якщо взяти по факту, - констатує Оксана Грицюк, - то нам потрібно 500 мільйонів гривень в рік на експлуатаційне утримання доріг, щоб обслуговувати дороги в належному стані, а це втричі більше, ніж ми маємо»
Крім обмеженості у коштах, що ускладнювало ремонт, кажуть у Службі місцевих автомобільних доріг, збільшилася і сама собівартість. Тепер ці роботи подорожчали вдвічі. Попри це, на підприємстві кажуть, що намагаються реалізовувати все можливе, і робота не припиняється. Зважаючи на це, часто отримують подяки від жителів і голів громад. Кажуть, нещодавно вдячність висловили громади Боратинської та Маневицької ОТГ.
«Зі своїм обмеженим фінансуванням ми робимо максимум з того, що можемо. Хочемо забезпечити ремонт доріг по всій області, але це, на жаль, зробити швидко неможливо», - констатує директорка підприємства Оксана Грицюк.
Читайте також:
- Біля Луцька почали ремонт важливої дороги
- На Волині під забороною відвідування 3 000 гектарів лісу
- Аварійні мости й відсутність асфальту: хто відповідає за ремонт доріг у селах Луцької громади