Транспортний колапс за 40 мільйонів: як у Липинах ремонтують дорогу
Близько чотирьох місяців тривають ремонтні роботи на вулиці Максима Кривоноса, що є найпопулярнішою проїзною дорогою між Луцьком та Липинами. Капремонт коштує 40 млн грн, а проводить його фірма із Львівщини, яка неодноразово фігурувала у скандалах, пов’язаних із завищенням цін та недотриманням термінів.
Поки триває ремонт, вулицю Максима Кривоноса перекрили, що спричинило справжні «сусідські війни» у житловому масиві поруч. Об’їжджаючи перекриту дорогу, потік автомобілів рухається вуличками біля приватних будинків, розбиваючи дорожнє покриття, яке здебільшого мешканці облаштовували за власні кошти.
Розуміючи важливість проїзду вулицею Максима Кривоноса та ймовірного колапсу, який може виникнути внаслідок її перекриття, у технічній документації до тендера на ремонт чітко прописали вимогу: проводити роботи лише на одній смузі дороги у той час, як на іншій — забезпечити рух авто. Вимоги не дотримались, а місцева влада пішла далі у створенні транспортних проблем: виконком Підгайцівської сільради прийняв рішення, що і після завершення ремонту на цій вулиці буде лише односторонній рух.
Детальніше розбиралися журналісти «ВСН».
Два ремонти поспіль
Вулиця Максима Кривоноса зі жвавим рухом давно потребувала ремонту, про що неодноразово заявляли чиновники Підгайцівської сільської ради. Наміри озвучували декілька років, а в другій половині 2022-го таки провели тут ремонт.
У грудні 2022 року ремонт вулиці Максима Кривоноса за 5 млн грн завершили, а через пів року оголосили новий тендер: на капремонт за 47 млн грн з обласного бюджету.
Тендер виграла фірма «Вельт Капітал» із Львівщини, запропонувавши, до слова, не найдешевшу ціну. Проте інших учасників організатори тендеру відхилили.
ТОВ «Вельт Капітал» — активний учасник тендерів. За 7 років існування вони виграли майже чотири сотні закупівель на Волині та Львівщині і освоїли 4 млрд грн бюджетних коштів. При цьому не менш активно фігурували в розслідуваннях журналістів та правоохоронців.
Транспортний колапс
У технічній документації до тендера на ремонт вулиці Максима Кривоноса вказано, що роботи повинні відбуватися почергово: спершу на одній смузі дороги, а тоді — на іншій. У цей час інша частина вулиці повинна бути відкритою для руху автомобілів. Така вимога передбачена на всіх етапах капремонту: від земляних робіт і до покриття асфальтом та нанесення дорожньої розмітки.
Не дотримавшись такої вимоги, підрядник створив чималі проблеми місцевим мешканцям. По-перше, на паралельній луцькій вулиці Загородній — постійні затори, а активний трафік дуже помітно скорочує термін придатності асфальтового покриття: дорога — вся в ямах.
По-друге, об’їжджаючи перекриту вулицю, багато автомобілістів рухаються сусіднім житловим масивом. Враховуючи, що більшість цих вулиць мешканці ремонтували власним коштом, їм не надто подобається бачити, як потік транспорту розбиває дороги біля їхніх будинків.
Дехто із місцевих взявся перегороджувати свої вулиці, що, в свою чергу, викликало обурення сусідів із паралельних вулиць. Адже перекриття одного проїзду автоматично означає збільшення потоку автомобілів на сусідній вулиці.
«Ложка дьогтю» від підгайцівської влади
Перебуваючи кілька місяців в ситуації, коли головна проїзна дорога Максима Кривоноса — розкопана і перекрита, місцеві мешканці переживають, як зупинити потік автомобілів попід їхніми будинками.
У той же час пояснюють: незручності можна було б перетерпіти місяць-другий до закінчення ремонту. Проте виконання робіт помітно затяглося, а після їх завершення — ситуація не зміниться. Адже виконком Підгайцівської сільської ради прийняв рішення про те, що на вулиці Максима Кривоноса повинен бути односторонній рух.
Кулуарно місцеві пояснюють: на вулиці Кривоноса живе важливий чиновник із Підгайців — керівник комунального підприємства Михайло Котов. І саме завдяки його лобіюванню на вулиці хочуть обмежити рух, не думаючи про наслідки для мешканців усіх інших вулиць цього мікрорайону.
Іще одна загроза в цій ситуації пов’язана з тим, що всі ремонтні роботи потрібно завершити до кінця 2023 року. Адже у наступному році такі видатки не передбачені Держбюджетом і не вдасться провести відповідні платежі. На те, щоб укласти два шари асфальту, облаштувати водовідведення, встановити люки і навіть нанести розмітку та встановити дорожні знаки у підрядника залишилося близько тижня. Інакше — вулиця Максима Кривоноса опиниться під ризиком взагалі стати надовго перекритим довгобудом.
Читайте також:
- Скандал у Луцькому районі: мешканці села Липини невдоволені ремонтом вулиці
- Скандал на Волині: селяни прийшли на «розбірки» до Підгайцівської сільради
- У Луцьку побудують зливну каналізацію поблизу обласного перинатального центру